پرداخت وام نهضت ملی مسکن آغاز شد

لست سکند

پرداخت وام نهضت ملی مسکن با دوره بازپرداخت 20 ساله شروع شد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، از آغاز پرداخت این وام خبر داد و بیان کرد که ساخت این نوع مسکن به یک بازه زمانی یک و نیم ساله احتیاج دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قاسمی اعلام کرده که تا پایان سال جاری برای 2 میلیون و 400 هزار واحد از 3 میلیون واحد مسکن ملی که در دستور کار است، زمین فراهم خواهد شد. در برخی از مناطق، مثل نواحی شمالی کشور، در خصوص تامین زمین برای مسکن ملی مشکلات زیادی وجود داشت. البته با روش‌های مختلفی زمین در این نواحی تامین شده و قرار بر پیگیری‌های لازم برای تامین زمین بخش‌های باقی مانده بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وزیر راه کشور اعلام کرده که برخی استان‌ها در زمینه ساخت مسکن نهایت همکاری را با وزارتخانه داشته و زیرساخت‌های لازم را هم فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال استان آذربایجان شرقی تمامی زیرساخت‌های مهم را برای شروع عملیات اجرایی مهیا کرده است. استان‌های همدان و کرمانشاه هم ر چند روز گذشته برای ساخت این ساختمان‌ها کلنگ زنی داشته‌اند.

مبلغ وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

قاسمی بیان کرده که این وزارتخانه پیوسته وضعیت تمامی استان‌ها را رصد می‌کند تا در زمان مشخص شده سهم هر استانی آغاز شود. اکنون هم که فرآیند پرداخت وام برای ساخت این خانه‌ها آغاز شده است. طبق آخرین اطلاعات، مبلغ وام نهضت ملی مسکن برای تهران و مرکز استان‌ها 400 میلیون تومان و برای بخش روستاها تقریبا 200 میلیون تومان اعلام شده و اکنون به افراد واجد شرایط مشخص شده پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که این قبیل تسهیلات تا زمان پیشرفت کار همین مقدار است و افزایشی نخواهد داشت.

ضمنا در حال حاضر 40 میلیارد تومان برای کسانی که در شرایط کنونی با مشکل مواجه هستند به عنوان ودیعه مسکن تبیین شده که افراد امکان نام نویسی برای آن را خواهند داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز