پرداخت در محل (COD) چیست و چه مزیتی دارد؟

لست سکند

در خریدهای اینترنتی، دو روش برای پرداخت هزینه وجود دارد؛ پرداخت اینترنتی و پرداخت در محل. در پرداخت‌های اینترنتی، خریدار پس از انتخاب محصول مورد نظر با اتصال به درگاه بانکی، هزینه محصول و ارسال آن را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پست، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پرداخت در محل (COD) روشی است که برای اغلب خریدهای اینترنتی و خرده‌فروشی‌ها کاربرد زیادی دارد. در این روش، خریدار به جای پرداخت هزینه کالا و پست در هنگام خرید، تمام هزینه را در زمان دریافت بسته می‌پردازد. در سرویس پرداخت در محل این امکان وجود دارد تا تحویل‌گیرنده به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارت‌خوان هزینه را به شرکت پستی پرداخت کند.

یکی از مزیت‌های مهم این نوع پرداخت، امکان مرجوع کردن کالا یا بسته در صورت صرف نظر از خرید است. بنابراین، روش پرداخت در محل یک روش مناسب برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان خریدهای اینترنتی است.

ممکن است در هنگام خرید، مشتری مبلغ مورد نیاز را در حساب بانکی خود نداشته باشد؛ در این هنگام روش پرداخت در محل (COD) مناسب‌ترین روش برای خرید اینترنتی است. با پرداخت در محل (COD)، ریسک کلاهبرداری‌های اینترنتی بسیار کاهش می‌یابد. همچنین اگر مشتری از خرید خود رضایت نداشتن، مرجوع کردن کالا برای او باعث دردسر نمی‌شود. البته این روش ممکن است معایبی برای فروشنده داشته باشد. به دلیل اینکه خریدار، مبلغی را برای محصول خود پرداخت نمی‌کند، این احتمال وجود دارد که در هنگام دریافت کالا از خرید منصرف شود. روشن است که این روش برای فروشندگانی که به کیفیت محصولات خود اطمینان دارند، عیب محسوب نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

هزینه پرداخت در محل چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه پرداخت در محل بر اساس وزن بسته محاسبه می‌شود و مسافت طی شده تاثیری در آن ندارد. شرکت‌های پستی پس از عقد قرارداد با کسب و کارهای آنلاین، مرسولات را تحویل گرفته و پس از تحویل آن به مشتری، هزینه ارسال را دریافت می‌کنند. در صورتی که گیرنده هزینه ارسال را پرداخت نکند، فرستنده ملزم است این هزینه را پرداخت کند. بدیهی است در صورت تحویل نگرفتن بسته توسط گیرنده، فرستنده باید هزینه رفت و برگشت شرکت پستی را بپردازد. البته یکی از مزیت‌های این سرویس برای شرکت‌های تجارت الکترونیک، کاهش 50 درصدی هزینه‌ها است.

پرداخت در محل سفارشی

پرداخت در محل سفارشی با نام بازار متریال هم شناخته می‌شود. در این روش، بسته ارسالی از درب منزل تحویل گرفته می‌شود و توسط نیروی پستی به درب منزل گیرنده ارسال می‌شود. در پرداخت در محل سفارشی، مرسوله بدون در نظر گرفتن وزن، حجم و مسافت آن به هر نقطه از کشور ارسال خواهد شد. با این روش، هزینه 3 برابر کاهش پیدا می‌کند و در کوتاه‎ترین زمان ممکن بسته پستی به دست گیرنده می‌رسد. همچنین، بسته ارسالی مشمول بیمه خواهد شد.

در پست بار، مشتریان می‌توانند در هفت روز هفته و در هر ساعت از شبانه‌روز، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند و به صورت اینترنتی یا پرداخت توسط گیرنده (پرداخت در محل) هزینه پست را بپردازند. این شرکت، سرویس سفارشی برای پرداخت اینترنتی و پرداخت در محل (COD) را هم برای تمامی مشتریان فراهم کرده است. پست بار در تلاش است تا خدمت‌رسانی در زمینه حمل و نقل کالا را بهبود ببخشد و هزینه‌های مربوط به آن را تا حد ممکن کاهش دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز