پرداخت بیمه بیکاری با شرایط و نرخ خاص به مشمولان جدید

لست سکند

بنابر اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛ کارگرانی که در سه ماه اول سال 99، برای دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا ثبت نام کرده‌اند بدون لحاظ سازوکارهای معمول و با شرایط و نرخ خاص تعیین شده، از پرداخت بابت ایام بیکاری کرونا برخوردار می شوند.

به گزارش کاماپرس؛ هفته گذشته نخستین فهرست مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا مقرری خود را دریافت کردند. واریز مقرری بیمه بیکاری مربوط به بخشی از ثبت‌نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ بود و سایر پرداختی‌ها برای ماههای بعد پس از تأیید مشمولین توسط سازمان تأمین اجتماعی صورت خواهد گرفت. در حالیکه پیش از این مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درخصوص متقاضیان و مشمولان بیمه بیکاری اردیبهشت ماه گفته بود” در خصوص این افراد در کارگروهی جداگانه تصمیم‌گیری خواهد شد”، حالا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده متقاضیان جدید هم از این بیمه برخودار می‌شوند.
لیست پروپیمان بیکارشدگان
به نقل از ایلنا؛ «مصطفی سالاری» با اشاره به اینکه بیماری کرونا، بیکاری گسترده ایجاد کرده گفته است: ۲۲۰ هزار مقرری بیمه بیکاری بگیر در اسفندماه داشتیم که این رقم بدون لحاظ تاثیر کرونا بود. با شروع تعطیلی واحدهای تولیدی، عده‌ای نام‌نویسی کردند و لیست ۳۷۰ هزار نفری پالایش شده وزارت کار برای اسفندماه در اختیار ما قرار گرفت.
سالاری ادامه داد: با کسر برخی اسامی بعد از بررسی‌ها، ، رقم ۶۸۰ هزار نفری بیمه بیکاری بگیران را برای فروردین شاهد بودیم. با پالایش و حذف اسامی شاغلین، این فهرست به ۵۴۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده و برای اردیبهشت هم پیش بینی می‌کنیم به همین تعداد افراد برسیم.
2.5 برابر به مشمولان بیمه بیکاری اضافه شده
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۲ و نیم برابر به مشمولان صندوق بیمه بیکاری اضافه شده و صندوق قطعا از عهده پرداخت مقرری برنمی‌آید گفت: رسیدگی و مذاکراتی در دولت به عمل آمد و مقرر شد که میانگین مقرری بگیران پنج سال قبل صندوق محاسبه شود و پرداخت مقرری برای این تعداد از افراد برعهده تامین اجتماعی باقی بماند. منابع مازاد بر آن از محل این منابع پرداخت به متقاضیان مازاد بر معوقه معمولی از اول خرداد به بعد تا آخر مهرماه، ۸۵ درصد هزینه از منبع کمکی دولت و ۱۵ درصد از منابع داخلی سازمان پرداخت خواهد شد و بعد از آن، شرایط و روال پرداخت عادی محسوب شود.
به گفته سالاری؛ همچنین مقرر شده برای این سه ماه اول هرکسی اسم نوشته و اشتغال به کار نداشته و لیست بیمه‌اش رد نشده بدون لحاظ سازوکارهای معمول و با شرایط و نرخ خاص تعیین شده، از پرداخت بابت ایام بیکاری کرونا برخوردار شود.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پرداخت بیمه بیکاری با شرایط و نرخ خاص به مشمولان جدید

  1. رضا گفته:

    باسلام، کارگران ساختمانی که در طول دوران کرونایی بیش از چند روز کاری نداشته اند و با قرض و قوله زندگیشان را گذرانده اند و بیش از هر قشر دیگر جامعه شرمنده خانواده شده اند چه پیشنهادات حمایتی از دست اندرکاران
    وزارت مربوطه اندیشیده شده است.
    شاید هم اصلا از خاطر ها رفته که چنین قشر بینام و نشانی در جامعه وجود دارد.

    خواهشا تدبیری به این قشر سوخته و بیصدا اندیشیده شود. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز