پربازدیدترین سریال جهان؛ ناگفته‌هایی از گامبی وزیر

سریال کوتاه گامبی وزیر حالا پربازدیدترین سریال جهان است. نتفلیکس در توییتر اعلام کرد ۶۲ میلیون مشترک در ۲۸ روز اول اکران آنلاین، این سریال را تماشا کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، سریال گامبی وزیر حالا رکورد پربازدیدترین سریال جهان را شکسته است، اما نکته مهمتر این است که توجه به این سریال باعث شده توجه به بازی شطرنج در جهان بیشتر از قبل شود. داستان سریال درباره بازی شطرنج است، اما با غافلگیری‌هایی که دارد باعث شده کسانی که شطرنج را یک بازی کسل کننده می دانستند ، به این بازی علاقه مند شوند.

سریال گامبی وزیر درباره داستان زندگی بث هارمون یک نابغه شطرنج است. او در ۹ سالگی در یک یتیم‌خانه شطرنج را از یک نظافتچی یاد گرفته است. بث از ۹ تا ۲۲ سالگی تلاش می کند تا به بزرگ‌ترین شطرنج باز جهان تبدیل شود. در این مجموعه به چالش‌های او با مصرف الکل، اعتیاد به دارو هم پرداخته شده است.

به گزارش زوم ، سرویس گوگل ترند نشان می‌دهد از هفته‌ای که نمایش این سریال در آمریکا، اروپا ودیگر نقاط جهان شروع شد جست وجوی کلمه شطرنج به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

شرکت eBay هم اعلام کرده جست جوی شطرنج و صفحه شطرنج در این پلتفرم 273 درصد رشد داشته است.

آریاک سفر

علاقه زنان به یادگیری شطرنج

همچنین کلاب‌های شطرنج و سایت‌های شطرنج مثل chess24.com نیز از اقبال عمومی به شطرنج سخن گفته‌اند. یک متخصص شطرنج می گوید که زن‌ها بعد از دیدن این سریال بیشتر به بازی شطرنج علاقه مند شده‌اند.

جست وجوی عبارت « چگونه شطرنج بازی کنم » هم در گوگل در 9 سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

همچنین از زمان انتشار سریال گامبی وزیر، رمانی که براساس آن سریال ساخته شده پس از ۳۷ سال به پر فروش‌ترین رمان نیویورک تایمز تبدیل شده است.
آنیا تیلورجوی، بیل کمپ، موزز اینگرام، کریستین سایدل، ربکا روت، کلوئی پیرری، آکمنجی اندیفورنین، ماریل هلر، هری ملینگ، پاتریک کندی، جیکوب فورچون لوید، توماس برودی سنگستر و مارچین دوروچینسکی، از جمله بازیگران سریال گامبی وزیر هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز