پراید و لپ تاپ ؛ 2 مهمان عجیب باشگاه 100 میلیونی ها!

لست سکند

شاید قیمت 100 میلیونی پراید تازه گی نداشته باشد و به سختی با آن کنار آمده باشیم اما وقتی لپ تاپ هم مرز 100 میلیون را بشکند نمی توانیم حیرت خود را پنهان کنیم.

به گزارش کاماپرس، هنوز گرانی ارزان ترین خودروی کشور و شکستن مرز 100 میلیون تومانی توسط مدل های هاچ بک پراید برای بسیاری از مردم توجیه پذیر و پذیرفتنی نشده که چشممان به گرانی سرسام آور لپ تاپ و عبور انواعی از این وسیله فناورانه از مرز 100 میلیون روشن شده است.

تصور نکنید که 100 میلیون تومان بالاترین قیمت لپ تاپ در ایران است چرا که قیمت هایی برای برخی مدل های این وسیله در بازار رد و بدل می شود که هوش از سر می پراند.

تجارت نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ در حال حاضر اکثر برندهای موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ‌هایی دارند که قیمت آنها از یک پراید صفر هم گران‌تر است. برای مثال یکی از نمونه‎های آن لپ‌تاپ DELL Precision 17 M7720 FHD است که قیمت آن 183 میلیون تومان است.

یکی دیگر از انواع گران قیمت برندهای لپ تاپ موجود در بازار کشور مربوط به لپ‌تاپ‌های MSI است که قیمت برخی از مدل‌های گیمینگ آن به 200 میلیون تومان هم می‌رسد و تنوع لپ‌تاپ‌های آن بین 100 تا 200 میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

اما قیمت برخی دیگر از انواع لپ تاپ دقیقا معادل یک پراید صفر است. مانند قیمت مک‌بوک‌ پرو که قیمت آن از 70 تا 129 میلیون تومان در نوسان است. اما جالب‌تر اینکه قیمت روز این مک‌بوک معادل قیمت یک خانه 50 متری در سال 90 است.

افزایش شدید قیمت لپ تاپ و کاهش قدرت خرید مردم را با معیار دیگری هم می‌توان مقایسه کرد. برای مثال قیمت لپ‌تاپ DELL Precision 17 در سایت آمازون 4 هزار 999 دلار است. یعنی یک فرد امریکایی می‌تواند با دو ماه حقوق خود یک لپ‌تاپ روز تهیه کند. اما همین لپ‌تاپ با قیمت 183 میلیون معادل 70 ماه یا حدود 6 سال حداقل حقوق – با حداقل  2 میلیون و 600 هزار تومانی مصوب سال 99 – یک فرد در ایران است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پراید و لپ تاپ ؛ 2 مهمان عجیب باشگاه 100 میلیونی ها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز