پرایدخوابی مسافرکشان شهرستانی در تهران

مشکلات تامین ودیعه برای اجاره خانه باعث شده برخی کارگران مسافرکش شهرستانی، شب را در ماشین شخصی به صبح برسانند.

به گزارش کاماپرس؛ قصه بسیاری از مهاجرانی که در جستجوی کار راهی کلانشهرها می‌شوند، شنیدنی است. به خصوص در تهران که با حجم زیادی از مهاجران در جستجوی کار مواجه‌ایم، این قصه زوایای متعددی از زیست کارگران شهرستانی را نشان می‌دهد. کارگرانی که بعد از مدتها دوندگی بالاخره در یکی از مشاغل خدماتی، شغلی دست و پا می‌کنند اما هزینه‌های اقامت در شهری مانند تهران، حتی توان اجاره یک خانه در دورافتاده‌ترین نقطه شهر را هم از آنها گرفته است. ایلنا در گزارشی به سراغ کارگرانی رفته که مسافرکشی می‌کنند و چون خانه ندارند، شبها در اتومبیل‌های شخصی خود می‌خوابند.

روایت زندگی در پراید

«رضا» یک کارگر بیکارشده‌ی آذربایجان شرقی است که بیش از یک سال است برای کار در تهران به پایتخت آمده است؛ او در تهران مسافرکشی می کند؛ البته می‌گوید هر کار شرافتمندانه‌ای که درآمد داشته باشد را انجام می‌دهم. رضا همین الان دو هفته است که خانواده‌اش را ندیده؛ همه این دو هفته را در تهران و در اتوموبیل پراید خود به سر برده است.
او در مورد وضعیت دشوارِ«خوابیدن در ماشین بدون هیچ امکاناتی» می‌گوید: صبحها که از خواب بیدار می‌شوم، خسته‌تر از شب قبل هستم؛ همه عضلات بدنم درد می‌گیرد؛ تازگی‌ها کمردرد شدید دارم؛ خوابیدن در ماشین بدون امکانات خیلی سخت است؛ من نه دستشویی دارم؛ نه حمام و نه آشپزخانه؛ غذای ارزان بیرون را می‌خورم البته روزی یک وعده؛ ماشین را شب‌ها کنار بوستان‌ها پارک می‌کنم تا بتوانم از سرویس بهداشتی استفاده کنم و حمام رفتن هم که دیگر یک مصیبت است.

آریاک سفر

از پس اجاره‌خانه برنمیآِم

این کارگر ، دلیل ماندن بی‌سرپناه در تهران را بیکاری می‌داند و می‌گوید: نمی‌توانم از پس اجاره‌خانه در تهران بربیایم؛ بنابراین خانواده‌ام همان شهرستان هستند؛ همسر و یک فرزند دارم که خانه پدر زنم اقامت دارند؛ اوایل سعی می‌کردم هفته‌ای یکبار به آنها سر بزنم؛ بعد دیدم هزینه بنزین خیلی سنگین است؛ حالا دوهفته یکبار و یا حتی ماهی یکبار می‌روم؛ دلم برای فرزندم تنگ می‌شود؛ دوست دارم من هم مثل باقی پدرها شبها برای پسر سه ساله‌ام قصه بگویم تا خوابش ببرد؛ دلم برای پسرم تنگ است….»
به گزارش ایلنا؛ «پشت بام خوابی» پدیده ناگوار دیگری است که کارگران کم درآمد و بعضاً شهرستانی را در تهران و کلانشهرها درگیر کرده است؛ این پدیده‌ی دردناک، معلول ناتوانی در تامین مسکن همان کارگرانی است که براساس اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت موظف به تامین مسکن برای آنهاست.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پرایدخوابی مسافرکشان شهرستانی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز