پتروشیمی شهید تندگویان، پیشگام در بومی‌سازی دستگاه نساجی

پتروشیمی شهید تندگویان در راستای عملیاتی کردن مهم‌ترین تفاهم‌نامه خود، توانسته دستگاه نساجی وارداتی از شرکت بارمگ آلمان را بومی سازی کند. قیمت قطعه داخلی مذکور حدود یک ششم قیمت کشور سازنده آن برآورد شده است.

به گزارش کاماپرس، با توجه به حضور پتروشیمی شهید تندگویان در نخستین نمایشگاه «توانمند سازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیاز شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» با عقد تفاهم‌نامه ذکرشده، هفت نفر مستقیم و بالغ بر 20 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

در نمایشگاه ذکر شده چهار تفاهم نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی تندگویان و چهار شرکت تولیدی مستقر در منطقه ماهشهر منعقد شد. به گفته سیدرضا قاسمی شهری، مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به شناسایی بیشتر و استفاده مناسب از توانایی‌های منطقه کمک می‌کند.

گفتنی است در صورت نبود هر کدام از قطعات دستگاه‌ نساجی مورد نظر، این محصول توانایی راه اندازی و تولید نخ را نخواهد داشت. همچنین تعداد دستگاه‌های موجود و فعال در واحد نساجی پتروشیمی حدود 140 دستگاه بوده که هم اکنون با همکاری و عقد تفاهم نامه با شرکت سادات صنعت ماهشهر این محصول بومی سازی شده و در اختیار پتروشیمی شهید تندگویان قرار داده می‌شود.

از نظر قاسمی شهری برای شرکت‌های تولیدی منطقه که با اتکا به علم و دانش خود مشغول به کار بوده و محصولات آن‌ها با شرکت‌های مشابه خارجی قابلیت رقابت داشته، باید مزایای در نظر گرفته شود. این مورد برای تسهیل زمینه ادامه فعالیت و دستاوردهای این مجموعه‌ها حائز اهمیت است.

آریاک سفر

چگونگی برگزاری اولین نمایشگاه توانمندسازی

نشست خبری اولین نمایشگاه توانمند سازی در نخستین روز آغاز به کار آن با حضور جمعی از مدیران و مسئولین مربوطه، همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در سالن شهرک بعثت برگزار شد. بنابر اعلام جواد گلی، مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صنایع پتروشیمی در شش نقطه از ایران مانند استان ایلام و بوشهر برنامه‌هایی را در حوزه مسئولیت اجتماعی خود در نظر دارد. در حال حاضر نقطه آغاز فعالیت‌های این شرکت در استان خوزستان است.

پیش از برگزاری این نمایشگاه، بخش مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس تعاملاتی را به منظور پیدا کردن نقطه عرضه و تقاضا با شرکت‌های خدماتی و تولیدی مختلف منطقه خلیج فارس انجام داد. 400 واحد تولیدی و خدماتی در بررسی‌های اولیه برای این رویداد، در لیست حضور داشته و با آن‌ها جلساتی برگزار شد. 200 مورد از این شرکت‌ها مورد بازدید قرار گرفته و درنهایت 120 شرکت در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

مرتبط با : پتروشیمی تندگویان
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز