پتروشیمی خراسان؛ مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال شرق کشور

ماده شیمیایی ملامین یک ترکیب آلی بوده و در تولید لمینت‌های تزئینی با فشار بالا از قبیل فرمیکا، ظروف غذاخوری ملامین، کفپوش لمینت و پاک کن استفاده می‌شود. کف ملامین به عنوان عایق، عایق صوتی و همچنین محصولات تمیز کننده پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مجموعه‌های تولید کننده این ماده، «پتروشیمی خراسان» است.

به گزارش کاماپرس این پتروشیمی با هدف خودکفایی در تولید محصولات شیمیایی فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون یکی از مراکز تولید بزرگ محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور است. در ادامه با این شرکت بیشتر آشنا خواهید شد؛

تولیدات پتروشیمی خراسان

شرکت سهامی پتروشیمی خراسان از سال 1375 مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجموعه در بجنورد واقع شده و اکنون نیز به تولید محصولات آمونیاک، اوره و ملامین مشغول است. خوراک اصلی این شرکت گاز طبیعی بوده و از شبکه سراسری گاز، خانگیران، تامین می‌شود. پتروشیمی خراسان زیر مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود.

این مجموعه، مدیریت برای بهبود و ارتقا کیفیت در فرآیندهای سازمانی و اصلاح عملکردها را در جهت دستیابی به کارآیی بیشتر و اثر بخشی در فعالیت‌های سازمانی، بر مبنای مزیت‌های رقابتی، برای دستیابی به اهداف استراتژیک، سرلوحه عملکرد خود قرار داده است.

آریاک سفر

واحدهای این مجموعه بازرگانی، بهره برداری، نگهداری و تعمیرات، منابع انسانی و … است. در حال حاضر علیرضا بابا زاده مدیریت این مجموعه و محمد خانقلی ریاست مجتمع را بر عهده دارد.

عملکرد نماد خراسان در بازار بورس

سهام شرکت پتروشیمی خراسان با نماد «خراسان» در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. نماد مذکور در بخش شیمیایی، قسمت کود و ترکیبات نیتروژن قرار دارد. تا امروز 254 معامله از این مجموعه به ارزش 11 میلیارد و 595 میلیون تومان به ثبت رسید. ارزش بازاری سهام خراسان نیز بالغ بر 127 هزار و 960 میلیارد ریال اعلام شد.

مجموعه‌های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پترو فرهنگ، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری آتیه صبا از جمله سهامداران عمده پتروشیمی خراسان هستند. سود واقعی هر سهم در پایان سال مالی گذشته 8 هزار و 26 ریال و نسبت قیمت به درآمد واقعی هر سهم 887 ریال اعلام شد. میزان سود عملیاتی این مجتمع در پایان سال مالی گذشته بیشتر از 13 هزار و 742 میلیارد ریال بود.

تنوع دستاوردهای پتروشیمی خراسان

پتروشیمی خراسان در فراخوان جایزه ملی مدیریت انرژی سال 1398 شرکت کرده بود. این شرکت در هفتمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی سال 1398، تندیس بلورین آن را به دست آورد و در هفتمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران موفق به کسب گواهی نامه تعهد سبز، سطح 2، از این مجموعه شد.

این مجموعه سال 1399 تندیس «نقره تک ستاره در عملکرد انرژی فرآیند آمونیاک»، «برنز سه ستاره در عملکرد انرژی فرآیند اوره» و «برنز دو ستاره در فرآیند آمونیاک» را به دست آورد.

شرکت مذکور سال گذشته توانست «تقدیرنامه و تندیس واحد تولیدی نمونه استاندارد ملی» را به دلیل حفظ و رعایت استانداردهای مدیریت کیفیت و انطباق معیار مصرف انرژی محصولات دریافت کند.

مرتبط با : پتروشیمی خراسان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز