پتروشیمی جم؛ در مسیر نوآوری و پیشرفت

فرآورده‌های نفتی از جمله مواد مورد نیاز در کل جهان هستند. البته این فرآورده‌ها دیگر مانند گذشته، تنها برای تامین سوخت وسایل نقلیه و … کاربرد ندارند. امروزه از این مواد در تهیه سوخت موشک، ساخت قطعات اساسی و … استفاده می‌شود. در واقع، این صنعت پتروشیمی است که این فرآورده‌ها را از مواد خام حاصل از نفت و گاز تولید می‌کند. پتروشیمی جم یک شرکت ایرانی‌ست که در حوزه‌های یاد شده و سایر بخش‌های مرتبط فعالیت دارد.

این شرکت در جهت افزایش پایدار تولید، تکمیل زنجیره ارزش محصولات، جهانی سازی کیفیت محصولات، افزایش عمق حضور در بازارهای بین المللی و عمیق کردن تصویر نام تجاری خود تلاش می‌کند. کاماپرس در ادامه مطالبی را به منظور معرفی بیشتر این مجموعه برای مطالعه علاقمندان و فعالان صنعت پتروشیمی ارائه می‌دهد؛

جی.پی.سی؛ از غول‌های تولید اُلفین در دنیا

شرکت پتروشیمی جم با نام اختصاری «جی.پی.سی» چهارمین تولیدکننده بزرگ اُلِفین حال حاضر جهان است. این مجموعه یکی از شرکت‌های توسعه‌ای مجموعه ملی صنایع پتروشیمی ایران در سال 1379 بود. شرکت مذکور دارای واحدهای تولیدی گوناگون با ویژگی‌های خاص خود اعم از واحدهای الفین -گروهی از هیدروکربن‌های متشکل از اتم‌های کربن و هیدروژن-، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن خطی، بودتاین و بوتن-1 است.

مجموعه‌های جم صنعت کاران، پلی پروپیلن جم و پتروشمیران از زیر مجموعه‌های جی.پی.سی محسوب می‌شوند. از جمله دیگر شرکت‌های تابعه جم می‌توان توسعه پلیمر پاد جم، شرکت توسعه پلیمر کنگان و توسعه پارک صنعتی گوهر افق را نام برد.

آریاک سفر

سوددهی نماد جم در سال 1399

سهام شرکت پتروشیمی جم با نماد «جم» از سال 1392 در بازار دوم فرابورس عرضه شد. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از این سهام، ارزش بازاری این سهم معادل 787 هزار و 140 میلیارد ریال بود. شرکت‌های سرمایه گذاری آتیه صبا، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان سهامداران اصلی این مجموعه در پایان سال مالی 1399 اعلام شدند.

جی.پی.سی در 12 ماهه منتهی به اسفندماه سال گذشته از فروش محصولات خود معادل 26 هزار و 286 میلیارد تومان درآمد کسب کرد. همچنین مبلغ فروش این شرکت در مدت 12 ماهه سال گذشته با مدت مشابه سال قبل، 95 درصد رشد داشت. سود هر سهم پتروشیمی جم در سال مالی قبل 7 هزار و 344 ریال اعلام شده که نسبت به سال 1398، معادل 168 درصد رشد را ثبت کرد.

پتروشیمی جم و جدیدترین محصولات نوآورانه آن

پتروشیمی جم در پنجمین «جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی» دو محصول نوآورانه «باز طراحی و جایگزینی تیپ برنرهای کوره گازی 101 واحد الفین» و «طراحی و توسعه گرید پلی اتیلن سبک خطی ال ال 235 اف 6» را ارائه کرد و به دنبال آن، موفق به دریافت گواهینامه و لوح زرین جشنواره مذکور شد.

به علاوه محصول «ترپلیمر» شرکت پلی پروپیلن جم نیز در جشنواره مذکور به عنوان محصول برتر ایرانی سال 1399 انتخاب و از این مجموعه با اهدای تندیس زرین و تقدیر نامه تجلیل شد. این محصول باعث جلوگیری از خروج سالیانه 20 میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد.

گفتنی است در سال 1399 شرکت پلی پروپیلن جی.پی.سی در مراسم سالیانه معرفی صنایع سبز کشور شرکت داشته و برای دومین سال متوالی جایزه صنعت سبز کشور را به دست آورد.

مرتبط با : پتروشیمی جم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز