پایان پیش فروش سایپا در یک چشم به هم زدن!

لست سکند

گزارش‌های میدانی کاماپرس حاکی از آن است که پیش فروش خودروهای تیبا صندوق دار آپشنال، کوییک R، کوییک دنده ای و ساینا که راس ساعت 11 ظهر توسط سایپا آغاز شده بود، ظرف چند ثانیه به پایان رسید.

به گزارش کاماپرس، سایپا که در اولین طرح فروش اعتباری محصولات خود، 5 خودرو را به فروش گذاشت که به گفته بسیاری از متقاضیان، ظرفیت ثبت نام در یک چشم به هم زدن به پایان رسید تا بار دیگر، شک و شبهات عمومی نسبت به صوری بودن پیش‌فروش‌ها به تیتر رسانه‌ها تبدیل شود.

تکمیل ظرفیت پیش فروش در 2 دقیقه

بنابر گزارش میدانی کاماپرس، ظرفیت پیش فروش محصولات سایپا در همان 2 دقیقه ابتدایی به پایان رسید؛ چراکه بنا بر شواهد موجود، کسانی که از ساعت 11 و 3 دقیقه به بعد اقدام به ثبت نام کرده‌اند در به پایان رساندن مراحل ناکام ماندند.

بازار داغ شک و شبهات

بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار خودرو بر این عقیده‌اند که پیش‌فروش‌های این‌چنینی عملا صوری بوده و خودروها در نهایت به دست نمایندگی‌هایی می‌رسند که تعیین‌کننده قیمت بازار هستند. شاخص‌ترین دلیل آن‌ها برای توجیه این ادعا، همین تکمیل ظرفیت فوری است؛ آن‌ها معتقدند اگر خودروها به دست خریداران واقعی برسد، سرعت فروش محصولات بسیار پایین‌تر از چیزی که شاهد آن هستیم، خواهد بود.

از دیگر دلایل آن‌ها می‌توان به حجم عجیب و غریب حواله‌های آگهی‌شده در نیازمندی‌های آنلاین از جمله «دیوار» و «شیپور» اشاره کرد. فعالان بازار به فروش گذاشته شدن این تعداد حواله را مهر تاییدی بر ادعای دخالت دلالان و نمایندگی‌ها در ثبت‌نام‌های آنلاین می‌دانند.

راز آسمان پایتخت

اخاذی دلالان از متقاضیان خرید خودرو

یکی از نکات قابل توجه در پیش فروش سایپا این است که از چند روز گذشته، دلالان بابت خرید تضمینی خودرو، مبالغی از 1 تا 5 میلیون تومان را از متقاضیان اخذ می‌کردند. مشخص نیست این دلالان چطور می‌توانند فراتر از قوانین قدم برداشته و دست به چنین اقداماتی بزنند.

پیشنهادی برای جلوگیری از هجوم دلالان به پیش فروش خودرو

بسیاری بر این باورند که مراجع قانونی و نظارتی کشور با دو راهکار بسیار ساده می‌توانند جلوی هجوم دلالان و خریداران صوری را بگیرند. آن‌ها اولین راهکار را ممنوعیت درج هر گونه آگهی فروش حواله خودرو در نیازمندی‌های آنلاین می‌دانند. راهکار دوم آن‌ها نیز جلوگیری از فروش خودروهای سال تا حداقل 8 ماه پس از تاریخ خرید است.

شروطی که بازدارنده نیستند

اگرچه ایران خودرو و سایپا با اعمال شروطی از جمله اختصاص یک خودرو به هر کد ملی، اعلام کرده‌اند که قصد دارند دست دلالان را از پیش‌فروش‌های آنلاین کوتاه کنند اما فعالان بازار، این شروط را در جهت فریب افکار عمومی قلمداد می‌کنند. آن‌ها معتقدند در شرایطی که بازار خرید و فروش کارت ملی عشایر و روستاییان در کشور داغ است، این شروط کارایی خود را به کلی از دست می‌دهند.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

27 دیدگاه برای “پایان پیش فروش سایپا در یک چشم به هم زدن!

  1. سید اکبر گفته:

    کار و کاسبی باز شده برای دلال های ثبت‌نام از 3تا 10میلیون میگیرن ثبت نام میکنن چکاریه آخه مگه خود نمایندگی ها کارشون چیه اونجا نشستن من باید برم بیرون کلی هزینه کنم تا یه تیبا برام ثبت نام کنن؟؟!!!!

  2. رضا گفته:

    البته اینم اضافه کنین که اتش خریداران بخاطرگرونی بیش ازحدخودرووشرایط بهتر(موعدتحویل چهارماهه)سایپانسبت به پیش فروشهای قبل ازعیدکه یکسال ودوماه وقت تحویل بعضی ازخودروهابود!!!درواقع عرضه محدودخودروبه قیمت قبل عیدرامی توان علت زودتمام شدن این پیش فروش دانست!!!خلاصه که آشفته بازاری درست کردن تواین بلبشوری ….!!!!

  3. مهدی گفته:

    همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش کشک همش دلال همش دلال همش دلال همش دلال همش دلال همش دلال برید خجالت بکشید

  4. رضا گفته:

    سلام.خواهشن اول تحقیق کنیدبعدمطلب روانتشاردهید…منم به هوای خبرشماازسایپاغیبت کردم..ولی الان که ساعت هجده روزششم اردیبهشت هست رفتم سایت سایپاودیدم سایت شون برای پیش فروش بازه وشماکمی عجله کردین چون سیستم دارای ایرادبوده وبعدادرست شده وهرکی بخوادالان می تونه ثبت نام بکنه..موفق باشید

  5. وطن گفته:

    متاسفانه بازار خودرو چنان با فساد همراه شده است كه گويي هيچ ارگاني و پشت پرده ها به خاطر چند درصد منافع خود راضي به جلوگيري از اين فساد نيستند .
    و اين فساد شده دغدغه ملت كه آيا در كشور اسلامي ايران مسئولي نيست بخواهد جلوي انحصار طلبي / رانت خواري/ دلال بازي / گرانفروشي / كم فروشي صنايع خودرو را بگيرد ؟؟؟

  6. توماس ادیسون گفته:

    یعنی ما تو این مملکت بخواهیم عین بنی بشر، یک ماشین بخریم باید مثل کریستیانو رونالدو تمرکز کنیم، با دقت پشت توپ بایستیم، موقعیت دروازه‌بان و خط دفاع را ارزیابی کنیم، دورخیز کنیم، به سمت توپ یورش بیاوریم و ضربه را بزنیم.

    البته متاسفانه تا ما به توپ برسیم و ضربه را بزنیم، فروش سایپا تمام شده و سایت را بسته‌اند.

    شما را تا برنامه بعد به خدای بزرگ می‌سپارم

  7. داود گفته:

    دارن با این روش حتی جلوی فروش فوری هم میگیرن و تحریک میکنن که پیش ۴روش مردم زود میخرن.دولت نباید اجازه پیش فروش بده فقط فروش فوری و بعد اینکه تا یکسال حق فروش نباشه و دفتر خانه ای حق انتقال وکالتی نداشته باشد . البته تو مملکت ما ماشینی نیست چون دولت هم انگار همدست دلال ها شده

  8. ..... گفته:

    چرامطالب اشتباه تحویل مردم‌میدین..من‌خودم دوتا ماشین برای اقوام‌نوشتم وخیلییی راحت بود.تقریباتا ۲۰ساعت بعدش هم،ظرفیت داشت و راحت میشد ثبت نام کرد.

  9. م گفته:

    آقا مافیا درست کردن .. راه حل ساده امکان بدون محدودیت ثبت نام .. واجدین شرایط … سپس قرعه کشی در تلویزیون با نظارت

  10. ایرانی گفته:

    همسایه ما چهار تا ماشین گرفته در پارکینگ بقیه همسایه ها گذاشته می گه تا دو برابر نشه نمی فروشم بعد ما تا می خواهیم ثبت نام کنیم سایت بسته شده !!

  11. Abdoreza گفته:

    اگر واقعا میخواستن فقط مصرف کننده واقعی ثبت نام کنه علاوه بر شماره.ملی می گذاشتن در یک بازه زمانی همه متقاضیان ثبت نام کنند بعد بینشان قرعه کشی می کردن. از. طرفی ناظرانی از جمله نماینده قوه قضائیه بر پذیرش متقاضیان نظارت می کردن و صحت آن را تایید می کر دن.
    نمی دانم این نکات ساده به عقل کسانی که باید برسه نمی رسه یا قضیه چیز دیگری است؟!!

  12. محمد تهران حاجی گفته:

    با سلام . بهمن ۹۷ ثبت نام تیبا داشتم و مهر ۹۸ تحویل بوده و تکمیل وجه هم انجام شده .
    ولی هنوز خبری از ماشین نیست متاسفانه

  13. محمدزاده گفته:

    اول اسفند 97 برای ساینا به اسم خانمم ثبت نام کردم وآبان ماه 98 تکمیل وجه شده الانم که اردیبهشت 99 هست هنوز از ماشین خبری نیست عوض این همه پیش فروش الکی بهتره تعهدهای قبلی را انجام بدین

  14. رضا گفته:

    میبینیم که دلال در همه زمینه ها رسوخ کرده مثل ثبت نام پیش فروش خودرو . احتکار میوه. اختکار لوازم بهداشتی وپزشکی . واردات خودرو .واردات دام و مواد پروتینی.و هزاران چیز ذیگر . حال چنذ سوال پیش میاید ایا دولت واقعا انقدر زعیف و نا توان است که از پس چند تا دلال بر تمی اید و یا اینکه خود دولت در این زمینه دست دارد .

  15. وطن گفته:

    آيا حكومت / مجلس و بازرسي نمي خواهند جلوي صنعت خودرو را كه دولت باني فساد آن است را بگيرند
    يا اينكه بخاطر جند درصد سود كه به آنها مي رسد قرار است جيب ,و. سرمايه هاي ملت چپاول شود .

  16. سینا گفته:

    عزیزان من
    وقتی خوده خودرو ساز دزده
    وقتی مسئولین صنعت کشور و ناظران دولتی خودشون دزدن
    همه با هم به قول امیر کبیر هی فریاد میزنن دزد و دزد
    هی راهکار میدن
    یه بار بحث کارت ملی رو به عنوان راهکار مطرح میکنن
    یه بارم بحث رباط رو تو ثبت نام
    فقط راهش اینه که مردم حتی تو بازار آزاد هم خودرو صفر نخرن
    دوماه نخرن تا بلینید چطور عقب نشینی میکنن آقایان دزد

  17. کاظم گفته:

    تیبا دوگانه‌سوز تحویل ۴۵روزه تو اسفند ۹۷ ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ خبری نیست،خدا از سر سایپا و دولت نگذره….
    برای خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم

  18. ۰۰۰ گفته:

    من دیروز ساعت ۱۱ وارد سایت شدم و بدون مشکل ثبت نام کردم فقط چند تا نکته اول ایمیلتون رو روی مرورگرتون ست کنید و اینکه بعد از مرحله اول رفرش نکنید و به عقب برنگردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز