پایان هفته خونین بورس ؛ امید سهامداران به هفته آینده

بورس تهران در حالی هفته ناامیدکننده خود را با ریزش بیش از 15 هزار واحدی شاخص به پایان رساند که خاک‌خوردگان بازار همچنان به اصلاح بازار و بهبود روند طی روزهای معاملاتی آینده امیدوارند.

به گزارش کاماپرس، در معاملات امروز بازار سرمایه نمادهایی چون فارس، فولاد، فملی، کگل و کچاد بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص را داشتند و همان‌طور که کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند، هفته پرریزش بورس بر مدار منفی به پایان رسید.

نقدینگی در این هفته به کجا رفت؟

در روزهای اخیر فشار فروش در اکثر گروه‌ها و نمادها کاملا مشهود است و طیف کثیری از سهامداران و صاحبان سرمایه، در صدد فروش و شناسایی و ذخیره سود هستند. البته هنوز بصورت قوی شاهد خروج و  نقدینگی از بورس تهران نیستیم ولی آن مقداری که خارج شده، متأسفانه بلافاصله راهی بازار ملک، سکه طلا، خودرو و  ارز شده و قیمتها در بازار طلا و ارز، و بازار املاک و مستغلات … بیداد می کند. دولت نیز هر چند در صدد سرکوب و دستگیری فعالان ارزی و خودرویی و محتکران این دو بخش است ولی مسلما قادر به مهار بازار سکه طلا و املاک نیست و عنان مدیریت اقتصاد را از دست داده است

آیا امیدی به احیای بازار است؟

امروز شرایط کلی بازار به مراتب ضعیف تر از دیروز بود و شاخص کل وزنی کاهش قابل توجهی داشت. با این وجود، منفی امروز کمتر از افت دو روز اول هفته جاری بود. با توجه به تحولات شاخص ها در طول این هفته می توان گفت که در هفته فعلی شیب شاخص کل وزنی نزولی بوده در حالی که شاخص کل هم وزن رشد داشته است، بنابراین نمی توان نتیجه قاطعی در مورد کاهشی یا افزایشی بودن شیب این هفته اعلام کرد، تنها می توان گفت در هفته جاری از شیب تند صعودی بازار کاسته شده و وضعیت سهام کوچک تر بهتر از سهام بزرگ تر بوده است. البته این بدان معنا نیست که همین روند در هفته های آینده نیز ادامه داشته باشد، این امکان وجود دارد که این کاهش، ناشی از اصلاح کوتاه مدت بازار سرمایه باشد و دوباره بورس خوش نقش ما شیب مثبت خود را باز پس گیرد.

آریاک سفر

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز