پایان ثبت‌نام ششمین الکام استارز ؛ آغاز ارزیابی‌ها

لست سکند

ثبت‌نام بخش‌های الکام‌پیچ، آوردگاه سرمایه و پاویون شتاب ششمین الکام استارز دیروز به پایان رسید.

به گزارش کاماپرس، طبق برنامه از قبل اعلام شده توسط برگزارکنندگان الکام استارز، از امروز تا ۱۶ دی‌‌ماه مدارک شرکت‌کنندگان بررسی و اطلاعات متقاضیان تکمیل می‌شود. بین روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی نیز زمان‌بندی ارائه پیچ و جلسات مشاوره و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. اصل رویداد الکام استارز نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۲۹ دی ‌ماه تا ۲ بهمن ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
محمدباقر اثنی عشری، رییس سازمان نظام صنفی کشور در نشست خبری الکام استارز که حدود دو هفته قبل برگزار شد، اعلام کرد: تصمیم بر این بود که امسال تمامی فضای نمایشگاه تهران به رویداد الکام استارز اختصاص داده شود اما به دلیل ریسک‌های موجود تمام برنامه‌های حضوری لغو شدند.

برگزاری دومین نشست خبری

در آخرین ساعت‌های شب گذشته سایت الکام استارز اعلام کرد: دومین نشست خبری این رویداد با حضور برات قنبری، دبیرکل سازمان نصر کشور، مهدی محمدی دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری، روز یکشنبه چهاردهم دی‌ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
در این نشست جزئیات نحوه برگزاری ششمین الکام استارز و رویدادهای جانبی آن شامل الکام پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه ارایه می‌شود. مسئولان این سه بخش نیز در همین نشست گزارشی از روند برنامه‌های هر بخش ارایه می‌کنند.
انتظار می‌رود با توجه به اتمام زمان ثبت‌نام در الکام استارز، فردا آمار دقیقی از تعداد شرکت‌کننده‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

جزییات برگزاری آنلاین الکام استارز

راز آسمان پایتخت

طبق توضیحات آرش برهمند، مدیر اجرایی الکام استارز، همه مراحل این دوره، از ثبت‌نام تا ارائه و داوری به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. در این دوره فعالیت‌های جانبی پرکاربردتر شامل الکام‌پیچ یا بخش مسابقه، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه یا بخش جذب سرمایه ارائه می‌شود.
برهمند در مورد بخش آوردگاه سرمایه افزود: مذاکراتی در این زمینه با چندین پلتفرم جذب سرمایه، از جمله انجمن وی سی و بوم سرمایه متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است. از سوی دیگر زیربخشی را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات در بخش مسابقه به نام بخش دانش‌آموزی دیده‌ایم که امسال تصمیم گرفته‌ایم با رویکرد کامل‌تری این بخش را هم داشته باشیم.

جوایز الکام استارز و حمایت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران

مدیر اجرایی الکام استارز مجموع جوایز نقدی بخش مسابقه را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که مختص ۱۰ تیم منتخب الکام پیچ و دو تیم منتخب حوزه کرونا است. یک جایزه ویژه برای دو تیم منتخب الکام پیچ از طرف سازمان فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده که تا سقف ۳۰ درصد سرمایه‌ای است که آن تیم بتواند از هر وی‌سی دریافت کند. برهمند در ادامه افزود که سرمایه اولیه تا سقف ۵۰ میلیون تومان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استارت‌اپهای منتخب الکام‌‌پیچ اعطا میشود.
یکی از حامیان برگزاری این دوره الکام استارز، رئیس سازمان فن‌آوری اطلاعات، امیر ناظمی است. به گفته ناظمی، امسال سعی شده به جای ارائه وام از طریق جذب سرمایه به استارت‌اپ‌ها کمک شود. طبق توضیحات او جایزه تیم اول منتخب هیات داوران تا سقف یک میلیارد تومان وام سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. این وام یک سال تنفس و ۴ سال بازپرداخت دارد و سود بانکی آن ۹ درصد محاسبه شده است. به تیم‌های دوم و سوم ۷۵۰ میلیون تومان و تیم‌های چهار تا شش ۵۰۰ میلیون تومان وام سرمایه به سرمایه‌گذاری که روی آنها سرمایه‌گذاری کند پرداخت می‌شود.

بوم‌‌واره، طرح حمایت از برندگان الکام ‌استارز

ناظمی با اشاره به طرح حمایت از برندگان الکام استارز با عنوان بوم‌واره گفت: با آغاز طرح بوم‌واره از ابتدای امسال، دو هزار و نهصد خدمت رایگان به استارت‌آپ‌ها ارائه شده است. برای هر استارت‌آپ، یک بسته اعتباری ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. به گفته او ۱۲ تیم برتر الکام‌استارز یک بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی خواهند داشت.
رئیس سازمان فن‌آوری اطلاعات با اشاره به افتتاح طرح بوم سرمایه در این دوره الکام استارز ادامه داد: در بوم سرمایه تمام استارت‌اپ‌هایی که در طرح ایران نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند، در صورت نیاز به جذب سرمایه، بیزنس‌پلن و برآوردهای خود را در بخش بوم سرمایه روی سایت نوآفرین بارگذاری می‌کنند. درصورت انتخاب سرمایه‌گذار، استارت‌اپ به سرمایه‌گذار معرفی می‌شود. در غیر این صورت استارت‌اپها برای گزینش توسط سرمایه‌گذاران وارد تالار سرمایه می‌شوند.
ناظمی در پایان با اشاره به بخش دانش‌آموزی الکام استارز از اعطای بسته اعتباری ۲۰۰ میلیونی به ۳ تیم برتر دانش‌آموزی خبر داد.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز