پالایش یکم 10 هزار تومانی نصف قیمت شد

لست سکند

پالایش یکم که در روزهای اول ۱۰ هزار تومان به خریداران فروخته شد، بعد از دو ماه سقوط حالا حدود ۵ هزار تومان قیمت دارد، یعنی باعث زیان ۵۰ درصدی سهامداران شده است.

به گزارش کاماپرس، صندوق پالایش یکم بعد از دارا یکم وارد بورس شد. دولت پس از عرضه سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و نیز ۲ بیمه البرز و اتکایی امین در قالب دارای یکم، با کلی اما و اگر و وعده حداقل ۳۰ درصد سود، سهام خود در نمادهای پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز را به معامله‌گران فروخت.

اما پالایش یکم تا این جا نه تنها هیچ سودی برای خریداران نداشته ، بلکه باعث شده سهامداران ۵۰ درصد از سرمایه اولیه را از دست بدهند. پالایش یکم با قیمت 10 هزار تومان عرضه شد هم اکنون و بعد از گذشت دو ماه ریزش مداوم در محدوده 5 هزار تومان قرار دارد.

سرنوشت دارا یکم هم مثل پالایش یکم می شود؟

بازار سهام از اول هفت، مثل هفته گذشته در مدار نزولی قرار دارد. سرخ پوشی بازار امروز هم ادامه داشته و شاخص کل تا اینجا با نزول بیش از 2 درصدی در محدوده یک میلیون و 155 هزار واحدی قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

اما امروز صندوق دارا یکم هم وارد روند نزولی شده است. صندوق دارا یکم که مربوط به سهام بانکها و بیمه های دولتی است نیز در محدوده 10 هزار تومان قرار گرفته و احتمالا مانند صندوق پالایش روند نزولی و زیان دهی جدی این صندوق نیز شروع می شود. ارزش این سهم در بازار بورس امروز حدود 10 درصد افت کرده است. همین موضوع باعث نگرانی خیلی از سهامداران دارا یکم شده است.

آنها نگران هستند دارا یکم هم مثل پالایش یکم کم کم در یک روند نزولی قرار بگیرد و مثل این سهام به جای اینکه برای سهامداران سود به همراه داشته باشد، باعث شود سرمایه اولیه را از دست بدهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز