پالایش یکم به زیان دهی ادامه داد/ شکست تجربه سرمایه گذاری در صندوق های ETF

صندوق پالایشی یکم امروز شنبه 6 دی ماه 99 نیز بیش از 7 درصد منفی خورد تا به زیان خود ادامه دهد و سهامداران را با این پرسش مواجه کند که تجربه سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله شکست خورده است؟

به گزارش کاماپرس، صندوق های ETF امروز در بورس وضعیت مناسبی نداشتند و هر دو صندوق یعنی پالایش یکم و دارا یکم به اصطلاح بورس بازان، منفی خوردند. در این میان شدت ریزش صندوق پالایش یکم به مراتب بیشتر از دارا یکم بوده است. این صندوق که از 4 سهم پالایشگاهی تشکیل شده امروز بیش از 7 درصد ریزش کرد در حالی که افت قیمت صندوق دارا یکم اندکی بیش از یک درصد بود.

سهام هر4 پالایشگاه موجود در پرتفوی صندوق پالایش یکم نیز امروز بیش از 4 درصد و نزدیک به 5 درصد منفی خوردند. این وضعیت آینده سهام این پالایشگاه ها و صندوق پالایشی یکم را با بدبینی و تردید جدی مواجه کرده است.

از سوی دیگر با ادامه دار شدن ضرر و زیان سهامداران صندوق پالایشی یکم دیگر عبارت شسکت تجربه سرمایه گذاری در صندوق های ETF کاملا قابل قبول به نظر می رسد و بعید است این تجربه بار دیگر در صندوق دارا سوم بتواند سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

شایان ذکر است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 6 دی‌ماه در حالی که ابتدای معاملات را با صعود آغاز کرده بود نهایتا با کاهش ۲۴ هزار و ۳۳۳ واحدی به کار خود خاتمه دارد و شاخص به رقم یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۸۱ واحد رسید.

آریاک سفر

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل از نظر درصدی، ۱.۶۸ درصد کاهش داشت، اما در طرف مقابل شاخص هم‌وزن رشد ۱.۰۸ درصدی را پشت سر گذاشت. نماد‌های بزرگ و شاخص ساز بورس همچون فارس، فملی، شستا، فولاد، تاپیکو، شپنا و خودرو باز هم امروز بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز