پالایش و شستا دوباره وارد فاز نزولی شدند

لست سکند

شاخص بورس امروز 28 هزار واحد منفی خورد و دو سهم خبرساز و مهم این روزهای بازار سهام یعنی پالایش و شستا نیز بار دیگر وارد فاز نزولی شدند.

به گزارش کاماپرس، گویا خوشحالی یک هفته ای سهامداران پالایش و امیدواری سهامداران شستا به پایان رسیده و دوران منفی خوردن های مکرر و متوالی این دو سهم دوباره آغاز شده است.

عقب گرد روز گذشته پالایش چندان پراهمیت نبود اما کاهش حدود 10 درصدی امروز قیمت سهام پالایش بسیاری از سهامداران این صندوق را نگران آغاز دوره دیگری از کاهش قیمت و ضرر و زیان کرده است. شایعاتی نیز طی روزهای گذشته در بازار سهام به گوش می رسید که دولت برای دور شدن از نوک پیکان انتقادات در مورد زیاندهی پالایش – صندوقی که دولتمردان مردم را به خرید واحدهای آن تشویق کرده بودند – تا به سود رساندن این صندوق دست از حمایت آن برنخواهد داشت. این شایعات هم امروز با منفی سنگینی که پالایش خورد ، تا حدود زیادی رنگ باخت.

شستا نیز امروز در حالی منفی خورد که فردا یکی از شرکت های تابعه این هلدینگ عرضه اولیه خواهد شد. به عقیده برخی فعالان بازار نوسان های شستا فرصت خوبی برای نوسان گیران فراهم می کند اما وضعیت قیمت کنونی شستا برای سهامداران ثابت این هلدینگ رضایت بخش نیست.

راز آسمان پایتخت

فرارو درباره وضعیت بازار امروز نوشت : بررسی نقشه بازار سهام در پایان معاملات امروز سه شنبه 14 بهمن ماه نشان می‌دهد شرایط برای پالایشگاه‌ها و بانک‌ها وخیم شده و شاهد تاثیر این موضوع روی صندوق پالایش و دارا یکم هستیم.  برای این دو صندوق صف فروش تشکیل شد و هر کدام ۱۰ درصد ارزش خود را از دست دادند. دیگر صندوق‌های ETF سهامی عموما کمتر از پنج درصد کاهش داشتند. گروه خودرو و ساخت قطعات از نیمه معاملات جان دوباره گرفت. تا جایی که خساپا و خودرو به نزدیکی قیمت روز گذشته برگشتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز