ویژگی های مهم طراحی اپلیکیشن موبایل، اندروید، ios

طراحی اپلیکیشن

امروزه استفاده ی گسترده از انواع گوشی های هوشمند منجر به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر برنامه نویسی در حوزه اپلیکیشن های موبایل شده است.

به گزارش کاماپرس، کاربران با اپلیکیشن های مختلف موبایل می‌توانند راحت تر و سریع تر نسبت به سایت و جستجو در گوگل نیاز های خود را برطرف کنند. شاید بتوان گفت دسترسی بهتر و بیشتر کاربران به اپلیکیشن ها مزیت بزرگ آنها در مقابل وب سایت ها است. اما آن چیزی که اپلیکیشن های یکسان از لحاظ کاربری را از یکدیگر متمایز میکند به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این متن سعی کرده ایم به چند مورد از مهمترین عوامل تاثیرگذار در طراحی یک اپلیکیشن موفق اشاره کنیم. پس تا انتهای این متن همراه ما باشید.

حجم مناسب داشته باشد 
نکته مهمی که قبل از طراحی اپلیکیشن موبایل، اندروید، ios باید توجه کنید آن است که حافظه داخلی بسیاری از تلفن های همراه محدود است. برای آن که هر فرد با هر نوع تلفن هوشمند و هر میزان حافظه داخلی بتواند نرم افزار شما را نصب کند، حجم آن باید مناسب و قابل قبول باشد.

رابط کاربری ساده، زیبا و قابل فهم باشد
به گزارش ایسنا، نکته مهم دیگری که در طراحی نرم افزار و سایت باید مورد نظر قرار دهید، سادگی و البته زیبایی فضا و رابط کاربری آن است. کاربران بعد از ورود به سایت باید بتوانند به راحتی به بخش مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده و برای پیدا کردن آن گیج نشوند. زیبایی نیز فاکتور مهم دیگری در طراحی است تا کاربران بعد از ورود به نرم افزار احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند.

طراحی برای سیستم های عامل مختلف
هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل، اندروید، ios باید به این نکته توجه داشته باشید که جامعه هدف شما محدود به چه افرادی می شود. در صورتی که شما نرم افزار مورد نظرتان را تنها برای یک سیستم عامل خاص طراحی کنید، حجم زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

آریاک سفر

سرعت بالا
مساله سرعت، فاکتورمهم دیگری است که چه در طراحی سایت و چه در طراحی اپلیکیشن موبایل، اندروید، ios باید مورد توجه قرار گیرد. اگر کاربران شما مجبور شوند برای ورود به نرم افزار و دسترسی به بخش های مختلف آن زمان زیادی را سپری کنند، عطای آن را به لقایش بخشیده و از آن خارج می شوند. بنابراین حداقل زمان دسترسی به سایت و بخش های آن را زیر 3 ثانیه یا 5 ثانیه در نظر بگیرید.

انواع طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکشین موبایل، اندروید، ios می تواند بعد از طراحی سایت انجام شود. در این حالت تمامی سایت به صورت فول اسکرین روی نرم افزار گوشی نمایش داده شده و کاربر به تمامی امکانات سایت دسترسی خواهد داشت. در نوع دوم طراحی نرم افزار با ساختار اختصاصی، کاربری و گرافیکی خاص به صورت جداگانه طراحی می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آرمانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز