ویلموتس در دادگاه برنده می شود؟

پرونده شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا در حال بررسی است و تا 10 روز دیگر نتیجه آن اعلام خواهد شد و این درحالیست که به گفته کارشناسان و وکلای بین المللی احتمال برنده شدن وی در این پرونده کم نیست.

به گزارش کاماپرس؛ تا چند روز دیگر فیفا رای خود را در خصوص جنجالی‌ترین پرونده تاریخ فوتبال ایران صادر می‌کند. مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران برای دریافت مبلغ باقی مانده قرارداد فسخ شده اش به فیفا و دادگاه بین المللی ورزشی شکایت کرده و اگر رای به نفع او صادر شود 120 میلیارد تومان دیگر باید بگیرد. با اینکه اما فدراسیون فوتبال ایران همچنان امیدوار است در نهایت رای طوری نباشد که 120 میلیارد تومان هزینه روی دست فدراسیون بگذارد. با این حال شواهد حقوقی نشان میدهد احتمال صدور رای به نفع ویلموتس بسیار زیاد است.

سرنوشت رای ویلموتس مشابه استرا و شفر!

روزنامه ایران در گزارش امروز خود با اشاره به نزدیک شدن زمان صدور رای فیفا در خصوص پرونده ویلموتس به مهم‌ترین و خبرسازترین بخش قرارداد او که به “فسخ قرارداد” مربوط می‌شود، پرداخته است.
‌در این بند ذکر شده هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کنند، فدراسیون فوتبال باید مبلغ 3 ماه دستمزد را به عنوان غرامت « با یک مبلغ مشخص» پرداخت کند. خبرنگار «ایران» به منظور بررسی بندهای جنجالی قرارداد این مربی بلژیکی که مورد بحث و چالش است، با دو کارشناس و مشاور حقوقی فوتبال گفت‌وگویی انجام داده است.
آرش شکرریز، وکیل بین‌المللی فوتبال با اشاره به پرداخت غرامت 3 ماهه یا یک مبلغ مشخص گفته است: «ویلموتس به دلیل موجه ورزشی به این بند از قرارداد استناد می‌کند. براساس قانون اگر دستمزد بیش از 3 ماه پرداخت نشود، مربی می‌تواند فسخ کند. زمانی که به دلیل موجه ورزشی باشد، مستحق دریافت کل مبلغ قرارداد است مثل استراماچونی و شفر که این اتفاق برایشان افتاد.»

آریاک سفر

اصل قرارداد را منتشر کنید

این وکیل بین‌المللی فوتبال اظهار داشت: «فدراسیون می‌دانست که در شرایط تحریمی است چرا در بند قرارداد نیاورد که ما پول را براساس تحریم‌ها می‌توانیم پرداخت کنیم. متأسفانه برخی تعمداً قراردادها را ضعیف می‌بندند. این به 2 بحث بستگی دارد یا این مدیر ورزشی جاهل است یا عالم. اگر جاهل است که اهلیت ندارد اگر عالم است که رفیق مجرم است.
شکرریز تاکید کرده که باید قرارداد نوشته شده فدراسیون فوتبال با ویلموتس از قالب محرمانه خارج شود و این قرارداد در اختیار عموم مردم قرار بگیرد. «تنها بخش‌هایی از قرارداد ویلموتس در فوتبال برتر منتشر شد و این به هیچ وجه برای اعلام نظر حقوقی کافی نیست.»

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز