ویلا 12 برنده جایزه بین‌المللی معماری

ویلا 12، رتبه دوم مسابقه معماری بین قاره‌ای 2 اِی را کسب کرد. معماری این ویلا را محمدرضا مرعشی و ساناز خامنه بر عهده داشته‌اند.

به گزارش کاماپرس، محمدرضا مرعشی متولد سال 1357 در تهران و فوق‌لیسانس معماری از دانشگاه آزاد اسلامی است. از جمله افتخارات و جوایز وی می‌توان به رتبه اول دومین جایزه طراحی نما در سال 1390 مجله معماری و ساختمان، تقدیر شده جایزه معمار سال 1391 ویلای لواسان شماره دو، فینالیست جایزه معمار سال 1392 ساختمان مسکونی گوهر دشت، تقدیر شده گروه عمومی جایزه معمار 1394 ساختمان اداری اندرزگو، رتبه دوم جایزه معمار و رتبه دوم جایزه معماری و معماری داخلی ویلای 12 اشاره کرد.
پروژه ویلای شماره 12 یکی از چهار ویلایی است که بنا به درخواست کارفرما توسط تیم طراحی نوآور طراحی شده و در شهرک درنا شهر نور استان مازندران واقع شده است. ایده اولیه طراحی، پیدا کردن یک قالب کلی برای طراحی چهار ویلا بود تا علاوه بر حفظ یکپارچگی و پیروی از یک رویداد طراحی مشترک، رفتار و فضاهای کاملا متفاوت داشته باشند. با توجه به یکسان بودن ابعاد هریک از قطعات و متراژ زیربنای ویلاها، یک فرم مکعب شکل به ابعاد 21در16 و ارتفاع هفت و نیم متر برای آنها در نظر گرفته شد که تاثیر وضعیت اقلیمی آن را به فرم پنج ضلعی و سقف شیب‌دار تغییر داد.

درخشش معماری ایرانی‌ها
مجله معماری 2اِی، یک مجله بین‌المللی در حوزه معماری است که از پانزده سال پیش تا کنون منتشر می‌شود. این مجله معماری اکنون برگزار کننده جوایز بین‌المللی 2 اِی سی اِی اِی است. جوایز معماری بین قاره‌ای 2 اِی برای قدردانی از دستاوردهای معماری طراحی شهری تاسیس شده است. رقابت 2 اِی سی اِی اِی در سال 2020 میلادی که توسط احمد ذوهادی، محقق معماری و سردبیر و مدیرمسئول مجله معماری و ساختمان و مجله بین‌المللی 2 اِی برگزار کننده جایزه معماری آسیا پایه‌گذاری شد و توسط آکادمی ایده‌های نوآورانه معماری 2 اِی نیز سازماندهی شد.
در این دوره از رقابت‌ها در سال 2020 میلادی، معماران ایرانی توانستند با قدرت هرچه تمام در میان پروژه‌های ارسالی گوناگون از سراسر نقاط جهان برگزیده شوند. هتل سنگ سیاه شیراز با معماری علی سوداگران و جواهرات هومر با معماری علی محمد شاه محمودی رتبه دوم مسابقه، ساختمان اداری ویرا با معماری شهاب علی دوست رتبه سوم، ساختمان اداری شریف با معماری هومن بالازاده رتبه اول، آرت رزیدنسی سه‌بر با معماری محسن خزدوز، ادیب ایروانی و حسین پنجه‌پور در دسته بازسازی رتبه اول را به دست آوردند.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز