ویزای شینگن چیست و چگونه می‌ توان آن را دریافت کرد؟

ویزای شینگن-کاماپرس
لست سکند

شینگن، منطقه‌ای در اروپا محسوب می‌شود که 26 کشور حاضر در آن به منزله کشوری واحد به شمار می‌رود. به این معنا که محدودیت‌های مرزی برای اتباع این کشورها حذف شده و این افراد می‌توانند بدون نیاز به ویزا سفر کنند. کسانی که تابعیت و پاسپورت حوزه شینگن و یا اقامت شینگن را داشته باشند می‌توانند بدون نیاز به ویزای شبنگن در کشورهای این حوزه عبور و مرور داشته باشند. بنابراین، برای ورود اتباع خارجی به حوزه شینگن، نیاز به ویزای شینگن است.

به گزارش کاماپرس به نقل از قصران گشت در ادامه به بررسی بیشتر حوزه شینگن و شرایط اخذ ویزا شینگن می‌پردازیم؛

چه کشورهایی در حوزه شینگن قرار دارند؟

برخی از کشورهای این حوزه، خارج از اتحادیه اروپا بوده و شامل کشورهای حوزه اسکاندیناوی می‌شوند. کشورهای حوزه شینگن از قوانین کنترل مرزهای خارجی، مبارزه با جرم و سیستم قضایی مشترکی برخوردار هستند. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، نروژ، ایسلند، سوئیس، لیختن اشتاین، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، هلند، مالت، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا.

هم‌اکنون، حوزه شینگن از مقاصد توریستی پرطرفدار دنیا است. کسانی که یکی از انواع ویزای شینگن را داشته باشند، می‌توانند تا پایان اعتبار ویزای خود به این کشورها بدون محدودیت دریافت مجوز سفر کنند.

ویزای شینگن-کاماپرس

انواع ویزای شینگن

نوع و مدت زمان این ویزا بر اساس ماهیت و هدف سفر متقاضی تعیین می‌شود. بر این اساس، ویزای شینگن به 2 دسته کلی تقسیم می‌شود: ویزای اتحادیه شینگن یا USV، ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا LTV، ویزای ملی یا National Visa.

راز آسمان پایتخت

ویزای اتحادیه شینگن (USV)

این ویزا در واقع مجوز گردشگری در اروپا است و دارندگان آن می‌توانند هر 6 ماه یکبار به مدت حداکثر 90 روز به کشورهای حوزه شینگن سفر کنند. بر اساس هدف سفر، این نوع از ویزای شینگن به سه دسته A،B  و C تقسیم می‌شود.

ویزای شینگن نوع A

این ویزا تنها به فرد اجازه می‌دهد که تا در یکی از فرودگاه‌های حوزه شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از این حوزه سفر کند. در واقع، ویزای شینگن نوع A یک ویزای ترانزیت فرودگاهی است. در صورتی که برای عبور از این محدوده نیاز به بیش از یک فرودگاه در حوزه شینگن باشد، باید از ویزای شینگن نوع C استفاده کرد.

ویزای شینگن نوع B

نوع B هم مدلی دیگر از ویزای ترانزیت است که به دارنده اجازه می‌دهد تا ظرف حداکثر 5 روز از طریق خودرو یا قطار از خاک چند کشور حوزه شینگن عبور کرده و به کشوری خارج از این محدوده برود.

ویزای شنگن نوع C

این نوع از ویزا به دارنده اجازه می‌دهد تا به اندازه اعتبار ویزا در کشورهای اتحادیه شینگن اقامت داشته باشد. ویزای نوع C بر اساس اهداف سفر و شرایط متقاضی به 3 دسته ویزای سینگل شینگن یا یکبار ورود، ویزای شینگن دوبار ورود و ویزای شینگن مولتی یا چند بار ورود تقسیم می‌شود.

با ویزای سینگل، فرد تنها اجازه یکبار ورود به کشورهای حوزه شینگن را دارد و به محض خروج از این محدوده، ویزا منقضی می‌شود. ویزای دوبار ورود به دارنده اجازه می‌دهد تا در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا، برای 2 بار به کشورهای ناحیه شینگن سفر کند.

در نهایت، ویزای مولتی به فرد اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت و به دفعات وارد یک یا چند کشور حوزه شینگن شده و آن را ترک کند. ویزای شینگن مولتی، مجوز اقامت و تردد را به مدت حداکثر 90 روز به ازای هر 6 ماه به دارنده می‌دهد.

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای (LTV)

این ویزا یک نوع ویزای موقتی است که برای دلایل ویژه و اضطراری با شرایط خاص صادر می‌شود. داشتن این ویزا به این معناست که فرد تنها می‌تواند به همان کشوری که ویزای شینگن را از آن دریافت کرده یا در چند کشور محدود دیگر که از قبل مشخص شده تردد نماید.

ویزای ملی یا نوع D شینگن

این ویزا تنها برای کسانی صادر می‌شود که باید برای کار، تحصیل یا قامت دائمی در یکی از کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشند. این نوع ویزا به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم می‌شود. نوع سینگل آن معمولاً برای افرادی است که با هدف استفاده از خدمات درمانی قصد اقامت محدود در یکی از کشورهای حوزه شینگن را دارند و پس از آن به کشور خود باز می‌گردند. نوع مولتی ویزای ملی به فرد اجازه می‌دهد که بدون نیاز به اخذ ویزای دیگر به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

ویزای شینگن-کاماپرس

اخذ ویزای شینگن

در اغلب موارد، شرایط اخذ ویزای شینگن برای کشورهای این محدوده، مشابه یکدیگر است. معیارهای تاثیرگذار برای اخذ این ویزا عبارتند از: مدارک، شرایط سنی، سابقه سفر، تمکن مالی و موجودی حساب ویزای شینگن. آژانس مسافرتی قصران گشت، جهت رفاه حال متقاضیان محترم حداکثر توان خود را به کار گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در برخی موارد، بدون مراجعه متقاضیان محترم جهت اخذ ویزای کشورهای اروپایی اقدام کنند.

کارگزاران با تجربه قصران گشت، صفر تا صد مراحل اخذ ویزای شینگن، ویزای کانادا و پیکاپ ویزا را برای متقاضیان انجام داده و خدمات ویزای شینگن را در مدت زمان 30 روز کاری ارائه می‌دهند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از راهنمایی‌های مشاوران خبره این تیم به صورت آنلاین و تلفنی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز