واکسن ضد کرونا به بورس تهران رسید!

لست سکند

در حالی که بازارهای مالی و اقتصادی دنیا تحت تاثیر کرونا یک‌به‌یک در حال فروپاشی و نوسانات منفی چشمگیر هستند، به نظر می‌رسد بورس تهران با دستیابی به واکسن ضد کرونا و بدون واکنش به تبعات به‌وجود آمده از این ویروس در کشور، روند صعودی در پیش گرفته؛ به‌طوری که در معاملات امروز با شکستن کانال مهم ۵۲۰ هزار واحدی خود را به ارتفاع ۵۲۱.۲۶۲ واحد رساند.

به گزارش کاماپرس به نقل از بورس‌نیوز، البته این توفیق عظیم و بازدهی افسانه‌ای در بورس تهران، شامل حال همه نماد‌ها و سهام نیست و فقط تعدادی محدود که منتخب حرفه ای‌ها و را، شامل میشود. بطوریکه قیمت بیش از ۱۵۰ سهم طی ۳۱ ماه اخیر بیش از ۳۰ برابر شده است. نزدیک به ۱۵۰ سهم نیز با افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری قیمت (نسبت به قبل و شهریور ماه ۹۶) معامله میشوند.

خوشبختانه اثرات انباشت توقف و تعطیلی یک هفته‌ای بورس تهران در بازار فقط به اندازه ۴۲۵۰ واحد در معاملات دیروز بود که در معاملات امروز این مقدار نه تنها جبران شد بلکه افزایش بیش از ۱۲۶۰۰ واحدی را در نماگر بازار شاهد بودیم تا بعنوان برترین و پربازده‌ترین بورس جهان طی ۹۰ سال اخیر (از شروع جنگ جهانی اول) شناخته شویم!

در بازار امروز شاهد یک خبر خوب مثبت نیز بودیم. همتی، رییس کل بانک مرکزی خبر داده «با تلاش‌های وزارت خارجه و بانک مرکزی، احتمال آزاد شدن بخشی از منابع مسدود شده ما هست و ان‌شاالله این اتفاق می‌افتد»

از سوی دیگر، زئیس جمهور بعد از اعلام وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه در سال جدید توجه ویژه‌ای به بورس خواهد شد تا جریان تامین مالی صنایع و شرکت‌های بزرگ را بر عهده گیرد، امروز در نخستین جلسه هیات دولت گفته: «از اولین اقدامات برای تحقق جهش تولید، اصلاحات بانکی و فعال کردن سرمایه‌های جامد است. بر همین اساس باید همه دستگاه‌های دولتی اقدام به عرضه سهام در بورس و فرابورس کنند که سال گذشته شرایط خوبی داشت و انتظار می‌رود در سال جدید هم وضعیت بهتری داشته باشد. وی تصریح کرده رونق بورس در گرو این است که نهاد‌های دولتی اقدام به عرضه سهام و اموال کنند که به شدت نیازمندیم این اقدام هستیم.»

راز آسمان پایتخت

در این میان، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی هم از شناسایی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال راکد و غیر مولد و هماهنگی با سازمان بورس برای عرضه این میزان دارایی‌ها خبر داده است.

خلاصه گزارش بازار امروز

در پایان معاملات امروز چهارشنبه (6 فروردین 99) با جهش 12 هزار و 605 واحد به رقم 521 هزار و 267 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 4 هزار و 828 واحد به رقم 183 هزار و 478 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک‌هزار و 903 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران امروز بیش از 4.7 میلیارد اوراق مالی و یا حق‌تقدم در قالب 683 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 716 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی امروز با افزایش 3 هزار و 359 واحد به رقم 138 هزار و 929 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 212 واحد به رقم 122 هزار و 69 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 15 هزار و 969 واحد به رقم 662 هزار و 828 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 7 هزار و 683 واحد به رقم 366 هزار و 903 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 32 هزار و 219 واحد به رقم یک‌میلیون و 113 هزار و 559 واحد رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز