وعده افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد

لست سکند

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت، این افزایش در واریزی خرداد ماه اعمال می شود.
به گزارش کاماپرس، وعده افزایش حقوق بازنشستگان از خردادماه سالجاری در حالی مطرح می شود که قرار بود این تصمیم از اردیبهشت ماه اعمال شود اما با توجه به اینکه این مصوبه در هیأت دولت تصویب نشد همچنان اجرایی نشده است و پیش بینی می شود که در خردادماه شاهد این افزایش حقوق باشیم.
براساس گزارش های منتشرشده انتظار می رود که با افزایش حقوق بازنشستگان، ماهانه هزار و 4٠٠ میلیارد تومان و سالانه ١٧ هزار میلیارد تومان به هزینه های تامین اجتماعی اضافه می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای این مصوبه را منوط به فراهم شدن مقدمات آن می داند و می گوید: اگر منابع آن فراهم نشود در میان کار متوقف خواهد شد بنابراین با دولت مذاکراتی شده است و همراهی خوبی در کلان این مساله در دولت وجود دارد.

50 هزار میلیارد ریال برای بیمه بیکاری کرونا

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری همچنین با اشاره به نام‌نویسی ۲۴۰ هزار نفر در بیمه بیکاری دوران کرونا، افزود: طی مذاکراتی که با دولت شد قرار است، اسامی نفرات برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شود و از محل ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات بیمه بیکاری از طریق این سازمان به صورت مستقیم برای افراد بیکار واریز شود.
او با بیان اینکه میزان هزینه‌ها و درآمدهای سازمان باید متناسب باشد، افزود: سال گذشته ۹۶ هزار میلیارد ریال هزینه‌های سازمان بود که امسال به ۱۲۰ هزار میلیارد رسید و از سوی دیگر تنها راه تامین این هزینه‌ها با را افزایش وصول از دولت امکان پذیر است.
سالاری با بیان اینکه همواره پیگیر مسائل و مشکلات کارگران، کارفرمایان و مستمری‌ بگیران هستیم، اظهار کرد: لایحه سه جانبه‌گرایی با همراهی کانون‌ها و تشکل‌های مربوطه در دی ‌ماه آماده شد و مقدمات مطرح شدن در مجلس فراهم شده ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا و تغییر مجلس هنوز به صحن مجلس شورای اسلامی نرسیده است.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز