وضع مالیات، زلزله در بازار رمزارزها به راه انداخت!

بازار رمزارزها همچنان پیچیدگی‌ها و نوسانات خاص خود را دارد. در حالی که روز گذشته مشهورترین رمزارز یعنی بیت کوین در مدار قیمتی 45 هزار دلاری قرار گرفته بود، امروز بار دیگر عقب نشینی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در حال حاضر نرخ بیت کوین محدوده 43 هزار و 453 دلاری را تجربه می‌کند. تصمیم‌های سیاستمداران کشورهای مختلف، مدام باعث سرخوردگی قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها می‌شود.

به گزارش کاماپرس، بازار ارزهای دیجیتال با هر شوک تصمیماتی چند صد دلار و برخی اوقات چند هزار دلار کاهش ارزش پیدا می‌کند و تمامی تلاش‌ها برای رشد قیمتی آن از بین می‌رود. در آمریکا طرح دریافت مالیات از رمزارزها پررنگ شده و ژانت یلن، وزیر خزانه داری این کشور، در حال رایزنی با سناتورها و نمایندگان کنگره برای تصویب هر چه زودتر این لایحه است.

هم اکنون بازار جهانی ارزهای دیجیتال هزار و 770 میلیارد دلار ارزش دارد. این مقدار نسبت به دیروز 0.75 درصد کاهش داشته است. 50 درصد از این بازار به بیت کوین و 18 درصد هم به اتریوم تعلق دارد. ارزش بازاری بیت کوین 817.29 میلیارد دلار برآورد شده است.

آریاک سفر

مقابله ارزهای دیجیتال با پول‌های کاغذی

با بالا رفتن تب سرمایه گذاری در بازار رمزارزها، خیلی از کشورها طرح پول ملی دیجیتالی را تصویب کرده و زیرساخت‌ها را برای اجرایی کردن این طرح فراهم کرده‌اند.

رمزارزها علاوه بر مزیت‌های فراوانی که دارند، بستر پذیرش خطرات زیادی هم هستند. به گفته استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز و متخصص حوزه هیئت‌های ارزی، یکی از ریسک‌های پذیرش ارزهای دیجیتالی، به عنوان ابزار رسمی پرداخت، نادیده گرفتن استاندارد ضرورت شناخت طرفین معامله است.

این امر باعث نقض قوانین اِف.اِی.تی.اِف شده و ممکن است کشورها را وارد لیست سیاه آن کند. ضمن اینکه زمینه برای وقوع پولشویی و جرایم مالی بسیار زیاد می‌شود. به نظر هانکه این قبیل ضعف‌ها در ارزهای دیجیتال باعث ناتوانی آن در مقابل اسکناس و پول‌های سنتی شده است. همین مسئله انقراض اسکناس‌هاس سنتی را به تعویق می‌اندازد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز