وضعیت بازار آهن آلات و فولاد در ابتدای سال نوی چینی ها

بازار محصولات مختلف اعم از آهن آلات و … تحت تاثیر نرخ دلار و دیگر مسائل جهانی طی چند ماه گذشته دائما نوسانی بوده است. این نوسان قیمتی در محصولاتی مانند رابیتس ، میلگرد، نبشی و … به خوبی مشاهده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فولاد و آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت آهن آلاتی مانند رابیتس ، نبشی و … در ایران علاوه بر مسائل جهانی، از موضوعات داخلی نیز اثر می‌پذیرد. مسائلی مثل رشد سرسام آور تورم و شرایط سیاسی و اقتصادی شکل گرفته سبب شده تا انواع بازارها رشد قیمتی قابل توجهی را تجربه کنند.

هم اکنون مشتریان آهن آلاتی مانند رابیتس ، نبشی و … در خرید محتاطانه عمل می‌کنند. این روزها بازار آهن آلات در یک رکود نسبی به سر می‌برد. براساس آخرین اخبار و گزارشات بین المللی، به دلیل لغو اکثر قوانین در چین و همچنین اقدامات حمایتی جدید دولت برای تقویت بخش املاک و مستغلات، قیمت سنگ آهن در ژانویه سال 2022 افزایش پیدا کرد و به مرز 126 دلاری رسید. اما روز گذشته قیمت سنگ آهن کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. علت این کاهش قیمت این بود که دولت چین اعلام کرده مجددا قصد افزایش نظارت بر بازار مواد خام را دارد. از طرفی اکنون مجددا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در چین افزایش پیدا کرده و این موضوع کاهش قیمت در بازار مسکن را در پی داشته است. همین موضوع سبب شده تا قیمت سنگ آهن در بازار چین نزولی شود. دولت چین به تازگی محدودیت‌های شدید ناشی از عدم همه گیری ویروس کرونا را لغو کرده بوده و دوباره بازارهای مختلف این بخش جان‌‍ تازه‌ای گرفته بودند.

کاهش قیمت آهن آلات و فولاد و نزول رونق آن‌ها

مجددا افزایش ویروس کرونا باعث شد تا اندکی از رونق بازارهای این کشور کم شود. براساس آخرین داده‌های رسمی منتشر شده، قیمت مسکن تازه ساز در این کشور برای شانزدهمین ماه متوالی کم شد. علت این موضوع شیوع دوباره ویروس کووید 19 اعلام شده است. این موضوعات در بازار آهن چین و به مراتب در سطح جهانی اثرگذار است و بازار ایران نیز از این موضوع تاثیر می‌گیرد.

آریاک سفر

علاوه بر آهن آلات، بازار فولاد جهانی نیز این روزها کاهش قیمت را تجربه می‌کند که به گفته کارشناسان و متخصصان، این موضوع به شروع سال میلادی جدید چینی و رکود این بازار مربوط می‌شود.

رابیتس؛ یکی از انواع محصولات فولادی اساسی ساختمان سازی

رابیتس یکی از انواع محصولات آهنی اساسی مورد استفاده در ساختمان سازی بوده و تغییرات قیمتی آن در بازار مورد توجه قرار می‌گیرد. این محصول با توجه به نوع کاربرد به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود. یکی از انواع دسته بندی این محصول برحسب ستون است. در این نوع دسته بندی معمولا محصول مذکور با توجه به تعداد مشخص شده ردیف‌های به کار رفته در ساخت آن قابل تشخیص خواهد بود. تقسیم بندی دیگر براساس وزن است که در این مدل ورق رابیتس با توجه به ضخامت آن دسته بندی می‌شود. این محصول در همه بخش‌های ساختمان سازی به کار برده می‌شود. اما بیشتر کاربرد آن در بتن ریزی، پوشش دادن کانال‌های سیستم سرمایشی، اجرای دکوراسیون، ساخت سقف کاذب، پوشش دادن تیرآهن‌ها و آرماتورها و ایجاد نوارهای مخفی نور است.

رابیتس با استفاده از ورق‌های فولادی تولید می‌شود و به همین دلیل قیمت آن مستقیما به این محصولات وابسته است. از آنجایی که قیمت ورق فولادی اکنون تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند آغاز سال نوی چینی و مواردی از این قبیل نوسان دارد، بنابراین نرخ محصول مذکور هم تغییر پیدا می‌کند. در تعیین قیمت رابیتس باید علاوه بر قیمت ورق به موارد مختلف دیگر مانند وزن و ابعاد آن توجه داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن تخفیف
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز