وزرای رئیسی در صف استیضاح

کابینه رئیسی هنوز شمع یک سالگی‌اش را فوت نکرده است؛ با این حال یک وزیر را به دلیل استعفا از دست داده و 4 وزیر خود را در صف استیضاح می‌بیند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رکوردشکنی قیمت‌ها و نرخ تورم در دولت ابراهیم رئیسی سبب شده تا نمایندگان مجلس برای تیغ انتقادها را بیرون بکشند و وزرای دولت سیزدهم را نشانه بگیرند.

بنابه اعلام رسانه‌ها علاوه بر رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، درخواست استیضاح وزرای کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نیز به هیأت رئیسه ارایه شده است. البته شایعه‌های کمرنگی از استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز به گوش می‌رسد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسی مجلس درباره وزیر آموزش و پرورش گفت: طرحی به مجلس مبنی بر اینکه تمام افرادی که از سال ۱۳۹۲ آموزش و پرورش رابطه کاری از جمله خرید خدمت و حق‌التدریسی دارند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند که تعداد آن ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شوند.

آریاک سفر

وی تصریح کرد: سیاست‌های کلان در خصوص آموزش و پرورش این است که افراد از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند اما با هدف کاهش هزینه‌ها خرید خدمت و مدارس غیرانتفاعی مطرح شد اما کمیسیون آموزش مجلس با این طرح موافق نیست ولی در معرض صحن علنی مجلس قرار دارد.

قالیباف دوباره مانع شد

امروز صبح باقر قالیباف رئیس مجلس از تریبون رسمی اعلام کرد: استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی شود چرا که به دولت دو ماه فرصت می دهیم تا لایحه تفکیک وزارت صمت را ارائه دهد.

او تاکید کرد: امروز ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست متقاضیان استیضاح وزیر صمت هستند و زمانی که ۱۰ نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیری باشند، قابل اعلام وصول در صحن علنی مجلس است. از آنجایی که مجلس به دنبال اصلاح امور است و در این زمینه با آقای رئیسی و معاون اول ایشان و وزیر صمت بحث و تبادل نظر شد و بحث ما این است که باید اصلاحات ساختاری در وزارت صمت ایجاد شود و دولت هم این دغدغه را دارد.

وزارت صمت دوباره تفکیک می‌شود

قالیباف امروز در حالی از تفککی وزارت صمت به دو وزارت مستقل خبر داد که در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد پس از بحث‌ها و جدل‌های فراوان، وزارت بازرگانی در وزارت صنایع و معادن ادغام شد. حال پس از یک دهه و صرف هزینه‌های فراوان قرار است این وزارتخانه به حالت اول برگردد.

قالیباف امروز گفت: آقای رئیسی در آخرین صحبتی که با هم کردیم، به این جمع بندی رسیده است که حتماً وزارتخانه صمت نیازمند آن است که در آن تجدیدنظر شود و به دو وزارتخانه تبدیل شود و دو وزیر به مجلس معرفی شود تا این اصلاح ساختاری به صورت اصولی اتفاق بیفتد و قرار است به سرعت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه شود.

وی در پایان اعلام کرد که از لطف الله سیاهکلی یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صمت خواهش کرده تا از طرح استیضاح صرف نظر کنند و به دولت برای اصلاحات ساختاری دو ماه فرصت بدهند.
انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز