آخرین خبر از مالیات خانه‌های خالی

مالیات بر خانه خالی

به گفته معاون وزارت راه و شهرسازی، وزارت اطلاعات سامانه‌ای امن را برای انتقال داده‌های مربوط به خانه‌‌های خالی میان وزارت راه و سازمان مالیاتی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی، وزارت راه و شهرسازی موظف به شناسایی خانه‌های خالی و ارسال اطلاعات آن‌ها به سازمان امور مالیاتی است. بنابر گفته محمود محمدزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اخذ مالیات از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی نیازمند ایجاد سامانه ارتباطی مطمئن میان وزارت راه و سازمان امور مالیاتی است.

طبق قانون، هر واحد مسکونی می‌تواند تا سقف ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد. به عبارت دیگر از ابتدای مردادماه سال جاری، اگر واحد مسکونی به مدت بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باقی بماند، مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شود.

به نقل از خانه ملت، محمود محمدزاده درباره آخرین وضعیت اخذ مالیات بر خانه‌های خالی گفت: در سال ۹۴ قانونی برای اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. بعد از اصلاح این قانون در مجلس یازدهم، سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات ملکی در وزارت راه و شهرسازی طراحی و در دولت قبل از آن رونمایی شد که بر اساس آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده‌اند.

آریاک سفر

محمدزاده افزود: واحدهای خالی شناسایی شده برای سازمان امور مالیاتی ارسال شده است اما این اطلاعات بر اساس درخواست سازمان امور مالیاتی باید از طریق سیستم امن دولتی ارسال شود در حالی که وزارت راه و شهرسازی در سامانه خود برای هر یک از دستگاه‌ها، کارتابل مشخصی را طراحی کرده بود. طبق مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مقرر شده است تا وزارت ارتباطات این سامانه امن را میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی ایجاد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: به محض ایجاد ارتباط اطلاعات یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد خالی از سکنه شناسایی شده برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود. مالیات تعیین شده حتماً تا پایان سال از خانه‌های خالی شناسایی شده اخذ خواهد شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز