منتظر ورود خودروهای کره ای به ایران باشیم؟

با تصویب مجوز واردات خودرو از سوی هیئت دولت امکان ورود خودروهای کره ای به کشور زیاد خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو قرار است خودروهایی با قیمت زیر 20 هزار دلار وارد ایران شوند که این موضوع احتمال ورود خودروهای کره‌ ای به خصوص برند کیاموتورز به ایران را چند برابر کرده است. در ادامه محصولات کیاموتورز که احتمال ورود به بازار ایران دارند بررسی خواهد شد.

کیا کی5 مدل 2022

سدان کیاموتورز از نظر مشتریان ایرانی یک خودرو جذابی است که مبلغ آن کمتر از 20 هزار دلار خواهد بود. این خودرو به موتوری چهار سیلندری با تنفس طبیعی مجهز شده که قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاوری معادل 246 نیوتن‌متر دارد. این محصول از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره برده که گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را دارد. البته کیا کی5 ال‌ایکس به موتور دو لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که با قدرت تولید 150 اسب بخار  و گشتاوری برابر با 192 نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

آریاک سفر

کیا سراتو

دیگر خودرو کره‌ای که امکان ورود آن به ایران وجود دارد کیا سراتو است زیرا قیمت این محصول در کشور عمان به علاوه 5 درصد عوارض دولتی 6300 ریال اعلام شده و قیمت فوب آن نزدیک به 15 هزار و 500 دلار می‌شود. نسخه پایه اس ایکس این محصول به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندری مجهز شده که قدرت تولید 128 اسب بخار و 154 نیوتن‌متر گشتاور را خواهد داشت که با این مشخصات جوابگوی نیازهای متعادل و شهری خواهد بود.

کیا سلتوس 2022

این محصول کراس اور جمع‌وجوری است که آنچنان در ایران شناخته شده نیست زیرا سه چهار سال اخیر کشور با ممنوعیت واردات مواجه بود و این محصول یکی از جدیدترین کراس اوورهای کیا موتورز است. این خودرو ظاهری مدرن دارد و به موتور 1.6 لیتری مجهز شده که 121 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاوری برابر با 151 نیوتن‌متر دارد. این خودرو در حاشیه خلیج فارس با قیمتی حدود 16 هزار دلار عرضه می‌شود. از مزایای این خودرو کره‌ای که می‌تواند رقیبی سرسخت برای خودروهای مونتاژی چینی باشد می‌توان به استهلاک نسبتا پایین، مصرف سوخت متعارف و ابعاد مناسب اشاره کرد.

کیا سونت 2022

این خودرو کیاموتورز را می‌توان کراس اووری اقتصادی دانست که قیمتی نسبتا ارزان دارد و در محدوده قیمت 16 تا 19 هزار دلار در کشور قطر ارائه می‌شود البته در هندوستان این محصول قیمت پایین‌تری دارد و قیمت آن از حدود 7 هزار دلار شروع می‌شود. باید توجه داشت که این محصول در قطر قیمتی نسبتا گران دارد اما واردات آن از هند قیمتی اقتصادی خواهد داشت. این خودرو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارد که با مشخصاتی همچون قدرت 113 اسب بخار و گشتاوری برابر با 144 نیوتن‌متر همچنین مجهز به گیربکس اتوماتیک سی‌وی‌تی به فروش می‌رسد.

کیا ریو 2022

ریو نام آشنایی برای ایرانی‌ها دارد زیرا نسل اول آن توسط خودروسازی سایپا به صورت مونتاژی عرضه شد. کیا ریو 2022 در بازار کشور عمان قیمتی حدود 13 تا 16 هزار دلار دارد که با موتور 1.4 لیتری، قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این محصول قابلیت تبدیل شدن به یک خودرو اقتصادی پرفروش پس از ورود به کشور را دارد.

کیا سول 2022

این محصول یکی از شاسی‌بلندهای شهری کیاموتورز است که طراحی متفاوت آن را می‌توان با نیسان جوک مقابسه کرد زیرا طراحی ظاهری متفاوتی دارد و در سراسر دنیا فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است. این خودرو کره‌ای که پیشرانه 1.6 لیتری به قدرت 124 اسب بخار دارد در کشور عمان با قیمتی حدود 18 هزار دلار به فروش می‌رسد که ورود این خودرو را نیز می‌توان به کشور محتمل دانست.

انتهای پیام

مرتبط با : کیا موتورزهمراه مکانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز