ورود املاک به بورس در پایان هفته سیاه بازار

لست سکند

درحالی که شاخص بازار سرمایه طی یک هفته اخیر، کاهش چشمگیری داشت، امروز (29 مرداد) برای نخستین بار پای املاک به بورس باز شد.

به گزارش کاماپرس، اواخر خرداد سالجاری معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود بازار مسکن به بازار سرمایه در آینده نزدیک خبر داد و بالاخره پس از گذشت دو ماه، امروز با فروش یک واحد ملک تجاری در پردیس ، شاهد ورود ملک به بازار فرعی بورس کالای ایران بودیم.
همگام با شروع معاملات امروز در بورس کالای ایران، یک باب واحد تجاری واقع در شهر جدید پردیس روی تابلوی بازار فرعی رفت و معامله نخستین ملک در بورس کالا، ثبت نهایی شد.

جزییات نخستین معامله ملکی در بورس

به گزارش فارس، برطبق اطلاعیه‌های صادره از سوی بورس کالای ایران، فروش این واحد به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد به صورت اقساط ۴۸ ماهه است و برنده معامله، باقیمانده ۳۰ درصد وجه اولیه را به حساب بورس کالا واریز و چک‌ها را هم نزد شرکت عمران شهر جدید پردیس تحویل می‌نماید و با امضای مبایعه نامه، فرایند معامله در بورس کالا تمام می شود.
سه روز بعد از امضای مبایعه نامه، شرکت عمران شهر جدید پردیس ملک فروخته شده را به خریدار تحویل خواهد داد.
معامله مذکور در حالی به قیمت پایه ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال روی میز فروش رفت که شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید هم در نظر دارد دارایی ها و املاک ۱۹ شرکت عمران شهرهای جدید خود در سراسر کشور را بعد از پذیرش در بورس کالای ایران روی تابلو ببرد.
بانک اقتصاد نوین هم با استقبال از این معاملات، اخیرا یک قطعه زمین و دو باب واحد با کاربری تجاری- مسکونی را در بازار فرعی بورس کالای ایران پذیرش کرده که به نظر می رسد به زودی شاهد عرضه این املاک روی تابلوی بورس کالا باشیم.
چندی پیش، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از برنامه دولت برای راه‌اندازی بورس مسکن، گفت: در هیچ جا بورس مسکن نداریم چون مسکن یک کالای ناهمگن است و قابل عرضه در بورس نیست.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز