ورق سیاه چه کاربردی دارد؟

ورق سیاه-کاماپرس

ورق سیاه ، ورقی است که توسط روش نورد گرم تولید شده است. نورد گرم روشی است که ورق‌های فلزی با ضخامت کم را تولید می‌کند. به دلیل اینکه این محصول در دمای بالا ذوب شده است و رنگ مات به خود می‌گیرد، به آن ورق سیاه گفته می‌شود.

ورق سیاه یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین ورق‌های پرکاربرد است که در ابعاد گوناگون و متناسب با نیاز افراد تولید می‌شود. این گونه ورق‌ها سطح صاف و صیقلی داشته و توسط کارخانه‌های برتر ایران نظیر کارخانه فولاد مبارکه و کارخانه فولاد گیلان تولید می‌شوند. اغلب کارخانه‌ها از چهار روش تولید گندله، تولید فولاد مذاب ، تولید تختال و نورد گرم برای ساخت ورق سیاه استفاده می‌کنند. ورق‌های تولید شده توسط روش نورد گرم اغلب به صورت شیت و رول و در انواع ساده و آجدار در بازار جهت خرید مصرف کنندگان وجود دارد.

کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی کاربرد و مزایای ورق سیاه می‌پردازد؛

کاربرد ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه در ساخت و ساز و سوله سازی از اهمیت بالا و مهمی برخوردار است . از جمله کاربردهای ورق سیاه می‌توان به پروفیل‌های باز و بسته اشاره کرد. پروفیل‌های باز اغلب در ساخت میلگرد، تسمه، تیر آهن و… استفاده می‌شود و پروفیل‌های بسته نیز در ساخت پنجره، درب ،قوطی، لوله و… کاربرد دارند. این گونه پروفیل‌ها به دلیل شکل ظاهری که دارند به پروفیل باز و پروفیل‌های بسته شهرت دارند. برای ساخت سقف سالن‌های با مساحت بزرگ ،پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های سوخت رسانی از پروفیل‌هایZ شکل استفاده می‌شود که از دیگر کاربردهای ورق سیاه است.

بطور کلی می‌توان گفت کاربرد ورق سیاه در مواردی است که ظاهر محصول تولیدی اهمیتی نداشته باشد و صرفا مقاومت، استحکام و خواص مکانیکی محصول اهمیت داشته باشد. به همین دلیل است که از ورق سیاه در جاهای مهم و حیاتی نظیر سد سازی، تولید سیلندرهای گازی، ساخت پل‌ها، ساخت وسایل جنگی و تانک‌ها، ساخت سیلوها و غیره استفاده می‌شود.

آریاک سفر

می‌تون به برخی دیگر از کاربردهای ورق سیاه به ساخت قطعات خودرو، ساخت آب گرم کن‌ها، ساخت تجهیزات کشاورزی، ساخت چرخ‌ها و رینگ‌ها، ساخت ماشین آلات سنگین، ساخت گاردریل‌ها، انواع تیرها، ورق‌ها، ناودانی‌ها و … اشاره نمود.

مزایای ورق سیاه چیست؟

ورق‌های سیاه از مزایای فراوانی برخوردار هستند. این محصول در مقایسه با ورق‌هایی که با نورد سرد تولید شده‌اند مقاومت بسیار بالاتری نسبت به خوردگی،زنگ زدگی و پوسیدگی دارند. ورق‌های سیاه دارای خاصیت چکش خواری بالا و ارتجاعی بالا هستند. همچنین این محصول دارای مقاومت کششی بسیار بالا بوده و مقاومت ارتجاعی مناسبی نیز دارا است. قابلیت خم شدگی فوق العاده ورق سیاه موجب می‌شود تا در اکثر موارد به جای ورق‌های تولید شده توسط روش نورد سرد در صنعت مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر مزایای ورق سیاه می‌توان به خاصیت چقرمگی بالا ( سختی و استحکام بالا) و طول عمر بالا و طولانی اشاره نمود.

همچنین ورق سیاه نسبت به سایر ورق‌ها نظیر ورق روغنی  قیمت پایین‌تری دارد و یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه به شمار می‌رود و  گاهی از مواقع برای استفاده ورق سیاه در صنعت، نیاز به پرداخت دارد.

خرید ورق سیاه مرغوب و باکیفیت از مجموعه معتبر ایران فرمینگ

مدیران مجموعه ایران فرمینگ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تامین محصولات باکیفیت و مرغوب فولادی از سال 1360 آغاز نمودند و اکنون با بهره گیری از تجربه ای 35 ساله و با نام تجاری ایران فرمینگ توانسته‌اند اعتبار لازم را برای ارائه خدمات و محصولات با کیفیت فولادی به مشتریان کسب نمایند.

خریداران ایران فرمینگ می‌توانند علاوه بر ضمانت کیفیت، از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره گرفته و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی رقابتی تهیه کنند. مجموعه ایران فرمینگ مرسوله خریداری شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران فرمینگ
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز