ورق سیاه برای صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

لست سکند

آهن به دلیل محکم بودن و خواص ویژه‌ای که دارد، همواره مورد توجه صاحبان کسب و کار و سازندگان خودرو و ساختمان بوده است. یکی از انواع محصولات این ماده ارزشمند، ورق سیاه است که طی روش نورد گرم ساخته می‌شود‌ که به دلیل حرارات بالا در زمان تولید، رنگش به شکل ماتِ سیاه در می‌آید.

به گزارش کاماپرس به نقل از فولاد پرایس، ساخت خودرو با مواد اولیه خوب و باکیفیت، همواره موردتوجه سازندگان بوده است، چراکه درست تولید شدن این محصول، در حفاظت از جان انسان‌ها بسیار اهمیت دارد.

به دلیل قیمت مناسب فولاد به عنوان یک ماده اولیه برای ساخت قطعات خودرو، در کنار موادی نظیر آلومینیوم، کربن، پلاستیک و … از این ماده در ساخت خودرو نیز استفاده می‌شود، که نه تنها در صنعت خودروسازی، بلکه در بیشتر صنایع نظیر ساخت تانک ذخیره، کشتی سازی، تجهیزات صنعتی و … کاربرد دارد.

مزایای ورق سیاه در تولید خودرو

از جمله مزایای این ماده، میتوان به استحکام بالای آن، طول عمر زیاد و ضخامت آن در ساخت قطعات خودرو اشاره کرد. ضخامتِ بالایِ این ورق، موجب کاهش وزن این محصول نیز می‌شود.

راز آسمان پایتخت

شاید برایتان این پرسش پیش آمد که از این ورق در ساخت چه قطعاتی استفاده می‌شود؟ از ورق سیاه در ساخت قسمت‌هایی از چهارچوب خودرو و یا ساخت شاسی، قطعاتی که در بدنه خودرو هستند و در کل برای ساخت سیستم تعلیق خودرو، استفاده می‌شود. ورق سیاه به شکل‌های رول‌شده، کویل یا کلاف، فابریک یا شیت به بازار عرضه می‌شود، که یکی از مهمترین تولیدکنندگان آن، فولاد اصفهان است که از سال ۱۳۷۱ آغاز به کار کرد.

نوسان قیمت در خرید ورق سیاه

با بالا و پایین رفتن دلار، قیمت موادی چون ورق سیاه نیز، دچار نوسان می‌شود. در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع کرونا، تغییراتی در قیمت این ماده اولیه مشاهده شد، تا جایی که در نیمه دوم سال، دوبرابر افزایش قیمت داشت.

اما برای تهیه ورق سیاه به قیمتی مناسب، بهتر است قبل از هر چیز تحقیق کنید و سراغ فروشنده‌های منصف یا سایت‌های معتبر برای خرید بروید؛ چراکه دلالان زیادی در بازار سیاه آن را با قیمتی بیشتر می‌فروشند که در نهایت برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود.

فولاد پرایس علاوه بر سابقه‌ای طولانی در زمینه ارائه و فروش انواع ورق سیاه و سایر ورق‌های فولادی، محصولاتی با کیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می‌کند و برای جلب اعتماد مشتریان، قیمت و کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند.

مرتبط با : فولاد‌ سپاهانفولاد‌پرایس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز