ورق استنلس استیل 316 چه ویژگی هایی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات 28 اردیبهشت 1402

ورق استنلس استیل 316 به ورق استیل ضد اسید، گرید دریایی و یا فولاد ضد زنگ جراحی نیز معروف است. این ورق از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و خاصیت غیرمغناطیسی دارد. این محصول پس از ورق استنلس استیل 304، بیشترین کاربرد را در صنایع دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق استنلس استیل 316 از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل ساخته شده است. همچنین، وجود حدود 3 درصد مولیبدن در ورق استیل 316 باعث شده تا خواص متفاوتی از ورق استنلس استیل 304 داشته باشد. در واقع، عنصر مولیبدن موجب افزایش استحکام محصول در دمای بالا شده است. در ادامه، ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقاومت ورق استنلس استیل 316 در برابر خوردگی

عنصر مولیبدن موجود در ورق استنلس استیل 316 باعث شده تا مقاومت این ورق در برابر خوردگی دوچندان شود. این نوع ورق در برابر موادی چون سولفوریک اسید، هیدروکلریک اسید، تارتاریک اسید، فرمیک اسید، استیک اسید، کلریدهای سولفات، محیط‌های کلریدی و آلکاین مقاومت بسیار خوبی دارد. همین مسئله باعث شده تا ورق استنلس استیل 316 به ورق استیل ضد اسید معروف شود. به علاوه، ورق استیل 316 کاربرد زیادی در محیط‌های نمکی مانند مناطق ساحلی دارد.

آریاک سفر

ورق استنلس استیل 316 و حرارت

این محصول می‌تواند حرارتی حدود 925 درجه سانتی‌گراد را به صورت یکنواخت تحمل کند. همچنین، این ورق توانایی تحمل حرارت 870 درجه سانتی‌گراد به صورت متناوب و بدون اکسید شدن را دارد. گرید L316 ورق استنلس استیل، مقاومت خوبی در برابر رسوب کاربید داشته و می‌تواند در دماهای بالاتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

جوشکاری ورق استیل 316

این ورق از قابلیت جوشکاری بسیار خوبی هم برخوردار است؛ اما این قابلیت در مقایسه با گرید 304 کمی ضعیف‌تر است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای به حداکثر رساندن مقاومت ورق، جوشکاری در دو مرتبه انجام شود. این در حالی است که ورق استنلس استیل L316 نیازی به جوشکاری مجدد ندارد.

قیمت روز آهن‌آلات

قیمت ورق استنلس استیل به ابعاد و وزن این محصول بستگی دارد. در جدول زیر، قیمت این ورق و سایر محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/stainless-steel-sheet-price/316-steel-sheet

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز