ورشکستگی گسترده در کمین صنعت زیبایی روسیه

مالکان سالن های زیبایی و فعالان این صنعت در روسیه از وضعیت نامطلوب کسب وکار خود خبر داده و تاکید می کنند چنانچه کمک های دولت به صورت موثر به آنها تخصیص نیابد 60 درصد صنعت زیبایی با ورشکستگی مواجه خواهد شد.

به گزارش کاماپرس به نقل از روزنامه کامرسنت، تقریبا هیچ یک از کارآفرینان شخصی که دارای آرایشگاه یا سالن زیبایی هستند نمی توانند یارانه وعده داده شده توسط مقامات دولتی و وام های بدون بهره را برای پرداخت حقوق کارمندان خود دریافت کنند.

از سوی دیگر شرایط دریافت این تسهیلات توسط کارآفرینان بسیار سخت توصیف شده است. نمایندگان صنعت زیبایی در صدد هستند تا پیشنهادات خود را از طریق دادستان ویژه تجاری به دولت فدرال روسیه ارسال کنند . در غیر این صورت ، حدود 60 درصد کارآفرینان شاغل در این بخش با ورشکستگی روبرو خواهند شد.

این اظهارات را نمایندگان این صنف در گفتگوی ویدئویی آنلاین با بوریس تیتوف، دادستان ویژه تجاری، اعلام داشتند . در ادامه تاتیانا مینوا ، کمیسر حمایت از حقوق کارآفرینان در مسکو گفت: “ما پیشتر این موضوع را با شهردار مسکو مطرح کرده بودیم.

آسیب صنعت 1.75 میلیارد دلاری زیبایی روسیه از کرونا

آریاک سفر

به گفته وی ، تنها در پایتخت 12 هزار سالن زیبایی و آرایشگاه وجود دارد و حجم مالی این بازار به 130 میلیارد روبل (1.75 میلیارد دلار) می رسد. وی یادآور شد: صنعت زیبایی در لیست صنایع آسیب دیده گنجانده شده و دولت قول مساعدت در بحران فعلی ناشی از بیماری کرونا را داده است.

نمایندگان برخی سالن ها اعلام داشتند، که در عمل ، دریافت کمک وعده داده شده برای بسیاری از آنها غیرممکن است. ایشان افزودند: “به عنوان کارآفرینان شخصی، یارانه های حقوق و دستمزد کارمندان برای ما عملاً غیرقابل دسترسی است. این در شرایطی است که کسانی که کل بدهی مالیاتی آنها از 3 هزار روبل تجاوز نمی کند می توانند درخواست چنین پشتیبانی کنند. اگرچه ، در عمل ، بسیاری از سالن ها بدهی های مالیاتی بالاتری دارند. ”

به گفته یکی از نمایندگان حتی اگر کارآفرین شخصی قادر به دریافت این یارانه بودند ، به یارانه ای که از طریق این مبلغ پرداخت می گردد، “مالیات بر درآمد شخصی” تعلق می‌گیرد.

در نهایت ، بوریس تیتوف تدوین بسته پیشنهادی از سوی کارآفرینان را پیشنهاد کرده و قول داد که هماهنگی خود را با سرویس فدرال رفاه و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سایر وزارتخانه ها و ادارات مسئول توسعه اقدامات حمایتی دولت برای بخش های آسیب دیده از بحران انجام دهد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز