واکنش پلیس به پسر پارکورکار تهرانی

در حالیکه در روزهای گذشته پلیس فتا از بازداشت بیش از ۳۲۰ نفر در ارتباط با فعالیت‌های تخلف آمیز مجازی خبر داد، یک ورزشکار پارکور کار ایرانی هم که تصاویر هنجارشکنانه ای در فضای مجازی منتشر کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش کاماپرس؛ علیرضا جاپلقی، ورزشکاران شناخته شده ورزش پارکور (Parkour) در ایران بازداشت شد. پلیس فتا در توضیح بازداشت او گفته است که عکس‌ها و ویدئوهایی که جاپلقی در صفحه‌‌های اجتماعی‌اش از انجام حرکات اکروباتیک با پارتنرش بر پشت بام های تهران منتشر کرده باعث بازداشت او شده است. علاوه بر این در چند روز گذشته جاپلقی با انتشار پستی به موضوع ناپدیدشدن پدرش که از افسران شناخته شده مبارزه با موادمخدر بود، اشاره کرده بود. هنوز دنبال‌کنندگان صفحه جاپلقی نمیدانند علت بازداشت او انتشار این پست درباره پدرش بوده یا پلیس فتا در راستای دستورالعمل جدید خود مبنی بر ممنوعیت کشف حجاب در شبکه‌های اجتماعی، این ورزشکار را بازداشت کرده است.

رفتارهای هنجارشکنانه، مبتذل و ناشایست!

فرمانده انتظامی پایتخت درباره بازداشت پسر “پارکورکار” اینستاگرام گفت: این فرد از سوی پلیس فتای پایتخت دستگیر شده است. سردار رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دستگیری “پارکورکار” اینستاگرامی و اینکه آیا او از سوی پلیس دستگیر شده یا سایر نهادها اظهار کرد: این فرد از سوی پلیس فتای پایتخت دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه ما با ورزش مخالفتی نداریم گفت: ورزش پارکور نیز یکی از ورزش‌ها خوب، مفرح و بانشاط است؛ اما با رفتارهای هنجارشکنانه، مبتذل و ناشایست ایشان و فرد همراهش مخالفیم و قطعا پلیس و دستگاه قضایی با این فرد و همراهش به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

آریاک سفر

رئیس پلیس پایتخت افزود: در جمهوری اسلامی هر فردی حق ندارد که رفتار ناشایست و ناصالحی را از خود بروز دهد، ما با نوع ورزش این افراد مخالف نیستیم، چون برخی اینطور برداشت می‌کنند که ما با نوع ورزش مخالفیم؛ اما اصلا چنین چیزی نیست اما رفتار ضد اخلاقی این دو نفر قطعا مستحق برخورد است.

جالب است بدانیم که سابقه تاریخی ورزش پارکور به سربازان فرانسوی باز می‌گردد که در جنگ ویتنام در عملیات تعقیب و گریز بودند.

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز