واکنش نیکولا به اتهام کلاهبرداری

تنها چند روز پس از آنکه گزارشی از موسسه هیندربرگ در مورد کلاهبرداری شرکت نیکولاموتور و وعده‌های دروغین این شرکت برای ساخت کامیون‌های برقی منتشر شد، نیکولا و شرکت سی‌ان‌اچ، سازنده تجهیزات وسایل‌نقلیه اعلام کردند در حال کار روی ساخت نمونه اولیه کامیون برقی نیکولا هستند.

به گزارش کاماپرس، ارزش سهام شرکت نیکولا‌موتور در پیش گشایش بورس نیویورک در روز سه‌شنبه با افت ۶ درصدی مواجه شد؛ درحالی‌که روز قبل اعلام شد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده درحال تحقیقات پیرامون گزارش موسسه هیندربرگ در مورد کلاهبرداری توسط نیکولا موتور است.  البته شرکت نیکولا‌موتور به برخی از اتهامات مطرح‌شده علیه خود در این گزارش واکنش نشان داده است. البته نیکولا تنها به ۱۰ مورد از ۵۳ اتهامی که توسط موسسه هیندربرگ به آن وارد شده است، پاسخ داد و موسسه هیندربرگ نیز واکنش نیکولا را به نوعی پذیرش ضمنی کلاه‌برداری در ارزش سهام این شرکت تفسیر کرده است. هیندربرگ می‌گوید که حتی شیوه پاسخ نیکولاموتور به این ۱۰ مورد اتهام نیز به نوعی است که خود بسیار شک برانگیز است و موجب طرح پرسش‌هایی جدیدی در مورد فعالیت این خودروساز خواهد شد. یکی از اتهامات بزرگی که هیندربرگ به نیکولا وارد کرده بود، آن است که این استارت‌آپ برخلاف آنچه مدعی است با ساخت کامیون‌های برقی که سال‌ها است وعده می‌دهد، فاصله فراوان دارد.

این موسسه حتی با بررسی فنی ویدئوی منتشرشده از حرکت یک کامیون برقی نیکولا تاکید کرده که این خودرو از خود حرکتی نداشته و تنها کامیونی بوده است که در یک سراشیبی حرکت می‌کند. ارزش سهام نیکولا تنها طی یک سال اخیر با رشد ۲۴۷ درصدی روبه‌رو بوده است. گزارش شرکت تحقیقات مالی هیندربرگ همچنین می‌افزاید که نیکولا از تاکتیک‌های پیدا و پنهان‌سازی استفاده کرده است تا بتواند شرکای تجاری مطرحی را نظیر بوش و جنرال‌موتورز به سوی همکاری با خود جذب کند. حداقل شرکت نیکولا و ترور میلتون، بنیان‌گذار آن به هیچ‌وجه نزدیک به عرضه خودروهای خود یا سیستم‌های پیشرانه آن‌ نیستند.

دنیای اقتصاد در گزارشی اظهار داشت: یک سخنگوی شرکت نیکولا در این باره می‌گوید: «نیکولا توسط برخی از موفق‌ترین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران تمجید شده است. ما در مسیر خود به سوی موفقیت حرکت می‌کنیم و براساس گزارشی که نشأت‌گرفته از داده‌های گمراه‌کننده برای نوسان در سهام شرکت ما است، از راه خود منحرف نمی‌شویم.» پیش از این میلتون در مورد اینکه نیکولا دارای تاسیسات تولید هیدروژن با بهای ارزان قیمت است نیز بارها سخن گفته است. در گزارش هیندربرگ اشاره می‌شود که این شرکت هیچ‌گاه تاسیسات تولید هیدروژن نداشته است. البته اندکی قبل میلتون نیز اذعان کرد که نیکولا هیدروژن مورد نیاز خود را تولید نمی‌کند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز