واکنش به دومین فیش حقوقی مدیران سایپا

پس از افشاگری از حق ماموریت 52 میلیون تومانی مدیرعامل امدادخودرو سایپا و حواشی آن، تصویر یک فیش دیگر نیز در فضای مجازی دست به دست شد و روابط‌عمومی سایپا را به واکنش واداشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پس از انتشار چک حق ماموریت 52 میلیون تومانی مدیرعامل امدادخودرو سایپا برای سفر پنج‌روزه به کربلا، مدیرعامل این گروه خودروسازی دستور برکناری محمد گودرزی را صادر کرد. با این حال، در شرایطی که هنوز تب این حق ماموریت نجومی نخوابیده بود، تصویر یک فیش حقوقی دیگر از مدیران شرکت پارس‌خودرو با رقم بیش از 51 میلیون تومان در فضای مجازی منتشر شد. برخی رسانه‌ها مدعی شدند مبلغ 29 میلیون تومان از این فیش به حق ماموریت کربلا اختصاص دارد.
شرکت سایپا نیز با ارایه توضیحاتی، نسبت به فیش دوم و مبلغ آن شفاف‌سازی کرد. خبرگزاری مهر به نقل از سایپا گزارش داد: در فیش منتشر شده یکی از مدیران شرکت پارس خودرو در برخی از رسانه‌ها مبلغ ۲۹ میلیون تومان به اشتباه به عنوان حق مأموریت کربلا عنوان شده که صحیح نبوده و نیاز به توضیحات بیشتری دارد. ‏‎در این فیش حقوقی مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت طلب ارزی درج شده است که شامل هزینه بلیت هواپیما، هزینه اسکان، تست کرونا، ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها در کشور عراق است.


مبلغ درج شده به عنوان فوق العاده مأموریت نیز به دلیل وظایف محوله و تعدد مأموریت‌های نامبرده مطابق ضوابط قانونی حق مأموریت‌های داخلی پرسنل شرکت لحاظ و محاسبه شده است. ‏‎لازم به ذکر است ایشان به مدت ۹ روز قبل از ایام اربعین حسینی در کشور عراق حضور داشته و بابت این حضور هیچ حق مأموریتی دریافت نکرده است و همانگونه که گفته شد حق مأموریت درج شده در فیش حقوقی مربوط به مأموریت‌های داخلی دیگر او بوده که در همان ماه محاسبه و در فیش حقوقی پرداخت شده است.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

در ادامه این توضیحات آمده است: این اسناد و مطالب مرتبط با آن در شبکه‌های اجتماعی توسط افراد ناآگاه به نحوی منعکس شده که این ذهنیت را برای مخاطب ایجاد می‌کند که این مبالغ، صرفاً جهت حضور در راهپیمایی اربعین پرداخت شده؛ حال آنکه حضور برخی کارکنان شرکت‌های بزرگ در این ایام در مرزهای غربی یا کشور عراق جهت اجرای طرح‌های خدماتی، روال بوده و هست. ‏‎در پایان ذکر این نکته ضروری است که انتشار اخبار این چنینی و مرتبط کردن آن با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان قطعاً باعث خدشه دار شدن اجر خادمان حسینی و زحمت کشان این حوزه خواهد شد، لذا از رسانه‌های محترم و پرتلاش داخلی خواهشمندیم درمورد منعکس کردن اخبار و مطالب دقت و بررسی بیشتری داشته و قبل از انتشار، آن موارد را با روابط عمومی شرکت مطرح صحه گذاری کنند.

واکنش رئیسی به حقوق‌های نجومی
سیدابراهیم رییسی، نیز در جلسه اخیر هیات دولت به حقوق‌های غیرمتعارف واکنش نشان داد و گفت: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ۱۰ میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست.
رئیس دولت سیزدهم از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریعتر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.
انتهای پیام

مرتبط با : امداد خودرو سایپاپارس خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز