واکنش‌ها به پرواز عجیب قشم‌ایر

ویدیویی از ازدحام مسافران و رعایت نشدن ظرفیت ۶۰ درصدی در پرواز آبادان به مشهد شرکت هواپیمایی قشم ایر با حاشیه های زیادی همراه شده است.

به گزارش کاماپرس، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نه تنها ظرفیت ۶۰ درصدی پرواز در آن رعایت نشده، بلکه بعضی از مسافران صندلی ندارند و مجبور هستند تا مقصد ایستاده به پرواز ادامه بدهند. ویدیوی عجیبی که باعث واکنش معاون سازمان هواپیمایی کشور شده است. او اعلام کرده به دلیل رعایت نشدن محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت، با این ایرلاین برخورد می‌شود.

طبق اعلام ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ، هواپیمای در نظر گرفته شده برای این پرواز ایرباس ۳۲۰ بود که بر اساس تعداد و چیدمان صندلی‌ها می‌تواند تا ۱۶۰ نفر ظرفیت داشته باشد، اما با توجه به ضرورت رعایت محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت، فقط بلیت‌فروشی برای ۹۲ نفر مسافر شامل ۹۰ نفر بزرگسال و دو نفر کودک انجام شده بود.

به گفته جلالی این پرواز با مشکل نقص فنی هواپیمای ایرباس ۳۲۰ مواجه شده و مجبور می‌شوند هواپیمای کوچکتری را RJ را به این پرواز اختصاص دهند که ظرفیت ۱۰۰ درصدی آن حدود ۱۰۰ نفر است.

با قشم ایر برخورد می شود

آریاک سفر

جلالی نداشتن صندلی برای مسافران را تکذیب می کند، اما از برخورد با این شرکت هواپیمایی خبر می دهد: این ایرلاین بدون هماهنگی‌ و دریافت مجوز اقدام به پذیرش مسافر بیشتر کرده و باعث اعتراض مسافران شده است.

اما به هیچ وجه ادعای برخی مسافران در کلیپ های منتشر شده نیز وجود دارد درست نیست و هواپیمای مورد نظر بیش از ۱۰ صندلی خالی داشته است و اینکه برخی مسافران صندلی برای نشستن نداشته‌اند به هیچ عنوان درست نیست.

قشم ایر در ماه‌های گذشته و در دوران شیوع ویروس کرونا تخلفی مرتکب نشده و تذکری دریافت نکرده است، اما به دلیل اینکه بدون اخذ مجوز و هماهنگی اقدام به پذیرش مسافر بیش از ظرفیت مجاز کرده، با این شرکت برخورد می شود چرا که تخلف مرتکب شده است.

تکذیب فرودگاه آبادان

مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان اعلام کرده ویدئوی منتشر شده با بزرگ‌نمایی همراه است و پرواز قشم ایر از آبادان به مقصد مشهد بدون هیچ مسافر اضافه‌ای انجام شد.

دانیال مرودشتی به ایرنا گفته، پرواز روز گذشته هواپیمایی قشم ایر به مقصد مشهد با ۲۰ صندلی خالی پرواز کرد، بنابراین هیچ مسافر سرپایی در این پرواز وجود نداشته و همگی دارای صندلی جداگانه بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : قشم ایر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز