واکسن کووبرکت مجوز مصرف اضطراری گرفت

وزیر بهداشت با بیان این که واکسن ایرانی کووبرکت ایمن ترین و موثرترین واکسن دنیا است، از صدور مجوز مصرف این واکسن در کشور خبرداد.

به گزارش کاماپرس، سرانجام انتظارها برای صدور مجوز تزریق اولین واکسن ایرانی کرونا به پایان رسید و دکتر نمکی وزیر بهداشت از صدور این مجوز خبر داد.

نمکی گفت: مجوز مصرف واکسن ایرانی کووبرکت دیروز (یکشنبه) صادر شده است و بر این اساس امروز ایران اجازه مصرف اضطراری واکسن ایرانی کووبرکت را اخذ کرده و مجوز واکسن پاستور هم هفته آتی صادر می‌شود.

وی در مورد علت تاخیر در صدور مجوز واکسن کرونا تولید انستیتو پاستور نیز بیان کرد: واکسن پاستور دارای ۲ نقص پرونده کتبی بوده که با تکمیل آن هفته آتی مجوز مصرف آن صادر می‌شود و در آینده نزدیک تزریق واکسن رازی و فخرا نیز به جمع واکسن‌های مصرفی اضافه می‌شود.

تا پایان امسال همه جمعیت ایران واکسینه می شوند

آریاک سفر

نمکی افزود: زیرساخت‌های تولید واکسن داخلی به گونه‌ای فراهم شده که بودن و نبودن هر فردی در روند تزریق واکسن مشکلی ایجاد نشود. دکتر نمکی عنوان کرد: با ظرفیت ایجاد شده در داخل کشور همه جمعیت هدف ایران تا پایان پاییز امسال واکسینه می‌شوند. وی گفت: روند واکسیناسیون از هفته جاری و آتی در کشور تسریع می‌شود و مشکل کندی حل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: قول داده بودیم که تا پایان بهار مجوز واکسن ایرانی به شبکه تزریق برسد که این وعده عملیاتی شد.

واکسن ایرانی امن ترین واکسن دنیاست

دکتر نمکی در ادامه اظهار داشت: روی همه قول‌هایی را که دادیم بودیم را عملیاتی کردیم و قول دادیم که در پیک چهارم هیچ بیمار بدون تخت در کشور سرگردان نشود و بیماران برای داروهای خاص وتجهیزات پزشکی با همه تحریم‌ها دچار مشکل نشوند.

وی عنوان کرد: اگر کشور در زمینه پذیرش بیماران کووید ۱۹ و دارو دچار مشکل بود، تلویزیون‌های خارجی پوست ایران را می‌کندند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تا دقیقه آخر هرجا باشم، سربازم و وظیفه خود را انجام می‌کنم و در این مسیر با خدا معامله کرده‌ام.

وی تصریح کرد: برخی قضاوت‌ها جای تاسف دارد، زیرا راهی که در راستای تولید واکسن داخلی در یک سال اخیر طی شد، باید در ۲۰ سال انجام می‌شد.

نمکی تصریح کرد: با افتخار بیان می‌کنم که واکسن ایرانی کم عارضه‌ترین، موثرترین و بی‌خطرترین واکسن دنیا است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز