واکسن کرونا چینی مورد استفاده در ایران تائیدیه جهانی گرفت

بر اساس گزارش های میدانی و اعلام رسانه ها، بخش بزرگی از واکسن هایی که تاکنون در ایران مورد استفاده قرار گرفته از نوع واکسن کرونا چینی است. در مورد اثربخشی واکسن چینی نقطه نظرات فراوانی عنوان شده اما واکسن مذکور به تازه گی یک تائیدیه مهم جهانی گرفته است.

به گزارش کاماپرس، فازهای واکسیناسیون کرونا در ایران آغاز شده و کادر درمان و 80 ساله ها واکسینه شده یا در حال واکسینه شدن هستند. واکسنی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد از نوع چینی یا روسی است و هنوز واکسن های دیگر به صورت انبوه وارد کشور نشده است. با توجه به تائیدیه جدیدی که سینوفارم یا همان واکسن کرونا چینی گرفته است احتمالا روند ورود این واکسن به ایران در قالب کواکس سرعت خواهد گرفت.

واکسن کرونا چینی باید دو بار تزریق شود

بنا به اعلام روزنامه هفت صبح، واکسن سینوفارم ساخت گروه ملی زیست‌فناوری چین (CNBG) پنجمین واکسن کرونایی شد که سازمان جهانی بهداشت آن را تایید کرده است. سازمان جهانی بهداشت روز جمعه واکسن کرونای سینوفارم مجوز «فهرست مصرف اضطراری» (EUL) داد و به این ترتیب این واکسن می‌تواند وارد برنامه کواکس این سازمان شود که برای رساندن واکسن کرونا به کشورهای فقیرتر برپا شده است.

آریاک سفر

واکسن سینوفارم که در دوز جداگانه به فاصله چهار هفته تزریق می‌شود، برای بزرگسالان ۱۸ ساله و بالاتر تایید شده است. با این که کمیته مشورتی سازمان جهانی بهداشت قبلا گفته بود شواهد کافی برای تخمین‌ زدن میزان اثربخشی این واکسن در افراد سالمند وجود ندارد، اما سقف سنی برای دریافت این واکسن تعیین نشده است. سازمان جهانی بهداشت به کشورهایی که از این واکسن در افراد سالمندتر استفاده می‌کنند، توصیه کرده است پایش لازم را از لحاظ اثربخشی و بی‌خطر بودن واکسن  در این گروه سنی انجام دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز