واکسن کرونا چینی در حجم میلیونی به ایران رسید

لست سکند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران  امروز از ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به میزان 1 میلیون دوز خبر داد.

به گزارش کاماپرس، در اوج پیک چهارم کرونا یک خبر خوش واکسنی نیز امروز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1400 منتشر شد که موجب امیدواری شده است. به گفته مسئولان هلال احمر بزرگترین محموله واکسن کرونا توسط جمعیت هلال احمر صبح امروز وارد کشور شده است.

محمدحسن قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال احمر در این باره گفت: این محموله واکسن کرونا به میزان یک میلیون دوز از طریق جمعیت صلیب سرخ چین امروز وارد وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.

قرار است از اوایل خردادماه واکسیناسیون با واکسن ایرانی کرونا نیز که توسط گروه دارویی برکت تولید می شود، آغاز شود.

اخبار پربازدید امروز:

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایرنا پیش از این چهار واکسن کرونا شامل اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین ساخت باهارات هند، آسترازنکا آکسفورد ساخت R-pharm روسیه و واکسن آسترازنکا آکسفورد ساخت شرکت SKBio کره جنوبی در کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده بودند. با این حساب، پنج واکسن کرونا در کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون کرونا از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ با اولویت کادر درمان بخش‌های مراقبت ویژه کرونا آغاز شده است.واکسیناسیون کرونا در کشور بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود.وزارت بهداشت همچنین روز گذشته(شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۸۸۹ هزار و ۹۵ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا و ۲۱۱ هزار و ۸۲۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۱۷ دوز رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز