وام 450 میلیونی ساخت مسکن فقط شامل انبوه‌سازان است؟

لست سکند

بر اساس اعلام بانک مسکن، افزایش وام ساخت از 300 میلیون به 450 میلیون تومان در سالجاری اجرایی شده است و تصور می رفت این تسهیلات فقط به انبوه سازان اعطا می شود اما یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی بر این تصور خط بطلان کشید.

به گزارش کاماپرس، حدود 18 روز قبل محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن از پیشنهاد افزایش وام مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. وی این را هم گفت که افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال و کاهش سود ۱۸ درصدی به حدود ۱۳ درصد (کاهش ۵ درصدی) نیز در حال بررسی است.

فعلا وام ساخت در کلان شهرهایی همچون تهران 450 میلیون تومان است که به ازای هر واحد بر اساس ضوابط و شرایطی پرداخت می شود. پیش از این تصور می شد این وام مختص انبوه سازان است اما اظهارات محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی حکایت از آن دارد که جدا ازانبوه سازان مالکان بخش خصوصی-  و به بیان دیگر افرادی که مالک خانه های ویلایی هستند – نیز می توانند در صورت واجد شرایط بودن از وام مذکور بهره مند شوند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با تاکید براین که مالکان برای آگاهی از شرایط و ضوابط این تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند، گفت: همه مالکان خصوصی، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده است به بانک‌ها مراجعه و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند.

به گفته وی ، بر اساس شاخص‌بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحدهای متوسط و ارزان‌قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز