وام بازنشستگان 3 میلیونی را چگونه بگیریم؟

هرساله و در چند نوبت، تسهیلاتی تحت عنوان «وام ضروری» به بازنشستگان تأمین اجتماعی اعطا می‌شود که بنابر اعلام رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی این وام امسال در خردادماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان کشوری هر ساله چیزی در حدود 5 میلیارد تومان وام می‌گیرند و با توجه به تعداد کم آن‌ها، بیش از 80 درصد از این وام برخوردار می‌شوند.

این در حالی است که در هر سال، تنها 40 هزار نفر از 3 میلیون و 300 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین احتماعی صاحب وام 3 میلیونی می‌شوند که در مقایسه با مشمولان وام در میان بازنشستگان کشوری، رقمی بسیار پایین است.

احتمال افزایش مبلغ و مشمولان وام بازنشستگان

با این حال، مسئولان این سازمان با اعلام اینکه قصد دارند تعداد مشمولان را از 40 به 400 هزار نفر افزایش دهند، از امکان افزایش یک میلیون تومانی این وام نیز خبر داده‌اند تا به هر متقاضی، چیزی در حدود 3 تا 4 میلیون تومان اختصاص یابد.

به گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی، در این راستا مذاکراتی میان بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته تا این وام در صورت تصویب نهایی در خردادماه به بازنشستگان متقاضی پرداخت گردد.

آریاک سفر

مراحل دریافت وام 3 میلیون تومانی بازنشستگان

هر ساله با اعلام خبر اعطای وام بازنشستگان، بسیاری از مشمولان از نحوه ثبت نام اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. این در حالیست که ثبت نام این وام بسیار آسان است.

متقاضیان دریافت وام بازنشستگانمی‌توانند با به همراه داشتن مدارک شناسایی و بازنشستگی خود به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند تا در صورت صلاحدید و تشخیص رئیس شعبه در نوبت پرداخت وام قرار بگیرند و به شعبه مورد نظر بانک رفاه معرفی گردند.

بر اساس اعلام مسئولان تامین اجتماعی، اولویت پرداخت وام با کسانی است که ار طریق شعبات تامین اجتماعی به بانک معرفی شده باشند.

شرایط دریافت وام بازنشستگان

  • نرخ کارمزد ٦ درصد شامل ٤ درصد در سال سهم سازمان بعلاوه ١,٥ درصد کارمزد سهم بانک عامل و ٠.٥ درصد بیمه عمر متقاضی بوده که تماماً بر عهده وام گیرنده است.
  • مدت بازپرداخت وام حداکثر ٣٦ ماه با اقساط مساوی ماهانه است.
  • خسارت تأخیر تأدیه اقساط مطابق مقررات بانک تعیین و بر اساس آن وصول می‌گردد.
  • متقاضیان فقط یک بار در سال می‌توانند از وام مذکور استفاده نمایند و اعطای تسهیلات مجدد منوط به داشتن اعتبار و تسویه حساب کامل بدهی گذشته است.

برای دریافت وام چه مدارکی لازم است؟

  • دفترچه بیمه متقاضی
  • گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تأمین اجتماعی مربوطه برای مستمری‌بگیران
  • گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام‌گیرنده و ضامن (فقط برای بیمه‌شدگان)
  • احراز حداقل ٢ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان

 

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “وام بازنشستگان 3 میلیونی را چگونه بگیریم؟

  1. بازنشسته گفته:

    سلام خسته نباشید،طبق گزارشی ک شما قرار دادین ما به شعب تامین اجتماعی مراجعه کردیم و پاسخ ان ها این بود ک ثبت نامی نیس و خودشون قرعه کشی میکنند واقعا همچین حرفی درسته؟ هر ساله همین حرف و میزنن باید چیکار کنیم ممنون میشم از راهنماییتون

  2. مهدی رزاقی گفته:

    اقای سردبیر سلام خسته نباشید
    بنظر شما این همه خبر همه یک جور مسخره کردن بی پناهان بازنشسته نیست همه انهارو خودت مرور کن اگه جواب گرفتی فقط یکجا نوشتین ۶میلیون بازنشسته داریم ۳۵۰۰نفر رو
    میتونیم وام بدیم اما وای بحال شما ما که کلا باوجدان کارکردیم این هستیم الانیا با این همه رشوه زیراب زنی کلاه برداری چه خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز