وام 200 میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن های روستایی

رضا حمیدی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از تصویب افزایش مبلغ تسهیلات یارانه دار مسکن روستاها تا سقف 200 میلیون تومان خبر داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حمیدی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تا پایان سال 1410 تمامی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک مقاوم سازی خواهند شد.

طرح مقاوم سازی مساکن روستایی از سال 1384 آغاز شده و اکنون میزان آن به 50 درصد رسیده است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، تا سال 1405 مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهرهای کوچک و روستاها به 70 درصد خواهد رسید. احتمالا تا انتهای سال 1410، مقاوم سازی 100 درصدی مناطق مذکور انجام خواهد شد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده که سقف تسهیلات مقاوم سازی مناطق ذکر شده هر ساله افزایش داشته است. اکنون رقم تسهیلات این بخش 100 میلیون تومان اعلام شده که با مجموع دوران مشارکت و بازپرداخت 20 ساله، مبلغ هر قسط تقریبا 700 هزار تومان می‌شود.

جزئیات تسهیلات 200 میلیونی مساکن شهری و روستایی

این مقام مسئول به افزایش سقف تسهیلات در سال جاری اشاره کرده که 200 میلیونی شدن آن مدنظر است. به گفته حمیدی، تسهیلات مقاوم سازی با نرخ سود 5 درصد به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است که مازاد این تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان با نرخ سود آزاد و 18 درصد محاسبه می‌شود.

بحث مقاوم سازی مساکن روستایی و شهرهای کوچک از جمله اهداف قانون ساماندهی و عرضه مسکن بوده و در برنامه‌های چهارم تا ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت. ما به التفاوت نرخ سود تسهیلات این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه تضمین شده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز