وام 1 میلیونی چقدر قدرت خرید کالای اساسی ایجاد می کند؟

وام ۱ میلیونی کرونا در حالی برای بار دوم به خانوارهای مشمول تعلق گرفت که این بار نسبت به دور اول ارزش کمتری دارد.

به گزارش کاماپرس، دور اول پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا در خرداد ماه گذشته انجام شد. نرخ تورم سالانه درخردادماه ۲۷.۸ درصد بود در حالی که این نرخ در آبان ماه سال جاری ۲۹ درصد گزارش شده است.

همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه سال جاری ۲۲.۵ درصد گزارش شده بود که این نرخ در آبان ماه به ۴۶.۴ درصد رسیده است. آمار نرخ تورم و روند رو به رشد آن نشان می دهد که قدرت خرید خانوار‌ها نسبت به آمارهای منتشر شده ،در آذرماه ماه در مقایسه با خرداد ماه سال جاری کمتر شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

ارزش وام یک میلیونی در آذر ماه چقدر است؟

آریاک سفر

در خرداد ماه سال جاری با یک میلیون تومان چه میزان کالای اساسی می‌شد خرید و این میزان در آذر ماه چقدر است؟ بررسی ها نشان می دهد در همه کالا‌های اساسی شاهد کاهش قدرت خرید در آبان و آذر ماه در مقایسه با خرداد ماه هستیم. مثلا با یک میلیون تومان در خرداد ماه سال جاری می‌شد ۷۲ کیلوگرم برنج خارجی درجه یک خریداری کرد که این میزان در آذر ماه با افزایش قیمت به ۴۳ کیلوگرم کاهش یافته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

یا با وام یک میلیون تومانی در خرداد ماه می شد ۸۱ کیلوگرم مرغ خرید اما در آذرماه با یک میلیون تومان فقط می توان ۴۱ کیلو گرم مرغ خریداری کرد. همچنین در خرداد ماه گذشته می شد با یک میلیون تومان ۱۲ کیلو گوشت گوساله خرید، اما با همین مبلغ در آذرماه فقط می توان ۹ کیلو گوشت خریداری کرد.
در خرداد ماه گذشته با یک میلیون تومان می شد ۱۶ بسته چای خارجی خرید، اما در آذر ماه یک میلیون تومان به خرید ۱۲ بسته چای می رسد.
به گزارش تابناک ، همچنین در آذرماه با یک میلیون تومان می توان ۸۸ کیلو گرم گوجه فرنگی خرید در صورتی که در خرداد ماه این رقم حدود ۲۴۱ کیلو گرم بود.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز