وام ۷ میلیونی بازنشستگان و 7 نکته مهم درباره آن

ثبت نام اینترنتی وام ۷ میلیونی بازنشستگان کشوری که اول اردیبهشت ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند از طریق سایت cspf.ir و با ورود شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی و شماره حساب حقوقی، اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

نکته اول : 

براساس گزارش‌ها، حدود 80 درصد از بازنشستگان کشوری، از وام ۷ میلیونی بازنشستگان برخوردار می‌شوند. مرحله اول برای اعطای وام به بازنشستگان کشوری از شهریور ماه ۹۸ آغاز شد و فروردین ۹۹ به پایان رسید و بنابراعلام صندوق بازنشستگی کشوری، کسانی که در این مدت ثبت نام کرده بودند، وام  خود را دریافت کرده‌اند.

نکته دوم:

آریاک سفر

در مرحله دوم ثبت نام وام ضروری که از اول اردیبهشت امسال شروع شده و تا پایان این ماه ادامه دارد، مبلغ وام 7 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است.

نکته سوم:

مبلغ وام 70 میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی- وظیفه دریافت می‌کنند، واریز خواهد شد.

نکته سوم:

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت‌نام نیستند .وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

نکته چهارم:

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

نکته پنجم:

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند.

نکته ششم:

ذکر شماره تلفن همراه در بخش «مشخصات متقاضی» الزامی است

نکته هفتم:

ثبت‌نام در سامانه ، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “وام ۷ میلیونی بازنشستگان و 7 نکته مهم درباره آن

  1. عزیزم راد حس۶ گفته:

    با سلام این خودش یک بی عدالتی است چون قانونا کسی که بازنشسته میشود باید حداقل بعد از سه ماه نسبت به اعطای وام کمکی به وی باشد نه اینکه مثل حقیر بعد از گذشت هشت ماه هنوز نه پادش بازنشستگی ونه وامی از این طرف هم تا بک سال حق ثبت نام ندارم ظلم تا کی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز