وام ۴۵۰ میلیونی مسکن شامل چه کسانی می شود؟

عضو هیئت عامل بانک مسکن از افزایش وام ساخت مسکن تا ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد، اما پرداخت این وام یک شرط مهم دارد.

به گزارش کاماپرس، براساس اعلام محمد حسن علمداری عضو هیئت عامل بانک مسکن، وام ساخت مسکن در تهران و کلانشهرها تا ۴۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می کند. همچنین مبلغ این وام در بافت فرسوده ۳۰۰ میلیون تومان است. البته پرداخت این وام یک شرط مهم هم دارد. به گفته علمداری فقط انبوه سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می کنند، مشمول دریافت این تسهیلات می شوند.

به گفته عضو هیئت عامل بانک مسکن ،‌این بانک در سال‌ ۱۴۰۰ برای کمک به رونق تولید مسکن به انبوه‌سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک آن‌ها حداقل به ۱۰ درصد می رسد، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته است.

وام ۴۵۰ میلیونی برای تهرانی ها و کلانشهرها

براین اساس بانک تخصصی بخش مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نو در شهر تهران، همه کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند.

آریاک سفر

این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

همچنین رقم وام ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای انبوه سازانی که فناوری‌های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون تومان است. برای مراکز استان‌ها و سایر شهرها نیز تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

دوسال پیش کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در نامه‌ای به سرپرست معاونت ساختمان وزارت راه خواستار افزایش تسهیلات بانکی به رقم ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید مسکن، ۲۵۰ میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی و ۱۵۰میلیون تومان برای بافت فرسوده شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز