وام ۱۵۰ میلیونی مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

طبق اعلام معاون بنیاد مسکن، وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر وام مسکن ملی ۱۰۰ میلیون تومان است ،‌اما ممکن است در چند ماه آینده مبلغ این وام حدود ۵۰ میلیون تومان بیشتر شود.

براساس اعلام جواد حق شناس معاون بنیاد مسکن با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طرف وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افزایش وام مسکن ملی به 150 میلیون تومان موافقت شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

البته پیشنهاد افزایش 20 درصدی وام مسکن روستایی هم به هیات دولت داده شده است و ممکن است وام مسکن روستایی به ۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. این وام در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید

آریاک سفر

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز درباره تسهیلات و وام مسکن ملی توضیح داد: به ازای هر واحد احداثی شهری 100 میلیون تومان و مسکن روستایی 80 میلیون تومان در نظر گرفته شده که وام بلاعوض هم در شهر و هم روستا 20 میلیون تومان است.

همچنین برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی 30 میلیون تومان و بلاعوض هم 15 میلیون تومان پرداخت شده و می‌شود. همچنین سقف وام بلاعوض برای اسکان موقت در شهرها 20 میلیون تومان و در روستاها 15 میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اقدامات انجام شده پس از وقوع زلزله سی‌سخت در 29 بهمن ماه نیز گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده برای 1262 واحد احداثی در شهر و روستا و 2900 واحد تعمیری و 2300 واحد معیشتی اقداماتی انجام شد.

تاکنون اعتبارات در نظر گرفته برای تسهیلات احداثی، تعمیری و معیشتی 270 میلیارد تومان، برای وام بلاعوض احداثی تعمیری معیشتی و اسکان موقت 130 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی 20 میلیارد تومان است که مجموع این اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان دنا 420 میلیارد تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز