وام کرونا : جزئیات مبلغ وام، سفته ها و تعداد ضامن اعلام شد

در شرایطی که از سیزدهم خرداد سالجاری، فرآیند پرداخت وام کرونا به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا آغاز شده است، وزارت کار جزییات مربوط به مبلغ وام، سفته ها و تعداد ضامن ها را برای دریافت وام اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، شیوع گسترده کرونا در کشور، فعالیت بسیاری از مشاغل و بنگاه های اقتصادی را متوقف کرد یا کاهش داد ، برهمین اساس دولت با هدف حفظ اشتغال موجود و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی از 14 رسته منتخب را آغاز کرد.
بیش از یک ماه است که فرآیند پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا آغاز شده و مشمولان هم برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده‌اند، نرخ سود این تسهیلات، ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت ، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است.
وثایق و تضامینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانکها دریافت می شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود، سقف مبلغ سفته هم ۱.۵ برابر اصل سود تسهیلات است.

جزییات وام های پرداختی

به گزارش ایسنا، برابر اعلام وزارت کار، وام کرونا تا سقف ۱۶ میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات ۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.
تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی، به سفته متقاضی یا چک با دو ضامن نیاز دارد. برای وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای درخواست تسهیلات بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان هم ارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت و یا به تشخیص بانک ارائه وثیقه های متعارف مورد نیاز است.
در حال حاضر ۱۴ رسته اصلی و ۵۵۰ زیر رسته در پرداخت وام و تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بنگاه را شامل می‌شود.
مهلت ثبت نام هم برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا پیش از این تا پایان تیرماه اعلام شده بودکه با مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۵ روز دیگر تمدید شد و بر این اساس متقاضیان تا ۵ مرداد فرصت دارند به سامانه کارا مراجعه و درخواست وام خود را ثبت کنند.

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز