وام یک میلیونی و 2 میلیونی به کارگران روزمزد رسید؟

درحالی که چندی پیش دولت برای کاهش تبعات اقتصادی ویروس کرونا، تصمیم به پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران و وام دو میلیون تومانی برای صاحبان مشاغل بی ثبات کرد اما مشخص نیست چند درصد از مشمولان موفق به دریافت این وام ها شده اند.
به گزارش کاما پرس، فروردین ماه سالجاری دولت برای حمایت از خانوارهای یارانه بگیرو افزایش قدرت خرید مردم از پرداخت وام یک میلیون تومانی به آنها خبر داد، وامی که با گذشت یک ماه از آغاز پرداخت آن هنوز معلوم نیست که به چند درصد از خانوارهای نیازمند پرداخت شده است.

فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این باره می گوید: متاسفانه در وجود ما سوء استفاده کردن نهادینه شده است و نمونه آن ثبت نام افراد برای دریافت وام یک میلیون تومانی است و از سوی دیگر راستی آزمایی آماری هم نداریم تا بررسی کنیم این تسهیلات به دست افراد موردنظر رسیده است یا نه؟
توفیقی ادامه می دهد: در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم این کمک‌هایی که دولت انجام می‌دهد به مشاغل آسیب‌پذیر که بیشتر کارگران روزمزدند می‌رسد.

عدم راستی آزمایی برای دریافت وام دومیلیون تومانی

آریاک سفر

تسهیلات دیگری که دولت برای کاهش اثرات اقتصادی ویروس کرونا پرداخت کرد، وامی 2 میلیون تومانی برای مشاغلی بی ثبات بود، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره پرداخت یا عدم پرداخت، اعطای این وام می گوید: وزیرکار همواره تاکید دارند که مشاغلی که قابل احصاء نیستند وام دو میلیونی می‌گیرند و این اقدام توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود، در حالیکه پیش از این شاهد بودیم که شهرداری با این افراد بدرفتاری می‌کرد.
او اظهار می کند: حال چگونه می‌توانیم راستی آزمایی و سلامت آزمایی کنیم که این وام‌ها به دست افراد و کارگرانی که دغدغه زندگی دارند می‌رسد؟ چرا که هیچ گونه آماری از این افراد وجود ندارد.
گفتنی است به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، 70 تا ٧٢ درصد شاغلان در مشاغل پایین دست بیمه نیستند بنابراین حمایت از آنها ضروری است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز