وام دو میلیونی جدید برای افراد کم درآمد

لست سکند

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده که پرداخت وام یک میلیون و پانصدهزار تومانی تا دو میلیون تومانی برای برخی از افراد که در پی تعطیلی اجباری دوران شیوع کرونا، نیاز به حمایت بیشتر دارند را در دستور کار قرار داده است. رانندگان و دستفروشان جز این افراد هستند.

به گزارش کاماپرس؛ در دوماه اخیر و پس از تعطیلی بسیاری از کسب وکارها در پی شیوع کرونا دولت تصمیم گرفت، علاوه بر پرداخت ٧۵ هزار میلیارد تومان وام به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مبلغ یک میلیون تومان از محل منابع بانکی به صورت تسهیلات به حساب یارانه بگیران که ٢٣ میلیون خانوار هستند، واریز شود.

در ابتدا پیش‌بینی شده بود که این تسهیلات با  سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به حساب یارانه متقاضیان واریز و اقساط آن در هر ماه از همین حساب کسر شود. اما رییس دولت اعلام کرد که این تسهیلات قرض الحسنه است.

مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز از ٢۴ ماه به ٣٠ ماه افزایش یافت و بر این اساس دریافت‌کنندگان این وام باید ماهیانه ٣۵ هزار تومان پرداخت کنند.
آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده تا این لحظه به 19 میلیون و 360 هزار و 648 سرپرست خانوار یارانه بگیر تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت شده است.

اما روز گذشته حسن شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه اعطای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲میلیون تومانی به افراد کم درآمد خبرداد.

راز آسمان پایتخت

شریعتمداری که در جلسه دیدار مدیران ارشد این وزارتخانه با اسحاق جهانگیری سخن می گفت، توضیح داده است که دولت، فهرست برخی از کارگرانی که با شهرداری‌ها در تماس بودند را نیز دریافت کرده و حمایت از افرادی که باید بالاتر از یک میلیون تومان دریافت کنند را در دستور کار خود قرار داده‌ است.
به گفته وزیر تعاون؛ پیش بینی می‌شود به حدود ۲ میلیون نفر از این افراد مانند دستفروشان، رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نبوده‌اند وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲میلیون تومانی پرداخت شود، که البته منابع این تسهیلات هم پیش بینی شده است.

اما به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شریعتمداری در جلسه روز سه شنبه به موضوع بیمه بیکاری هم پرداخته است.

بودجه بیمه بیکاری تامین شده است

به گفته او تاکنون حدود ۷۸۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، همچنین برخی مراجعات به این سامانه نیز قاعده مند نبود که با پالایش‌های انجام شده نزدیک به ۶۵۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام شده‌اند.

موضوع عدم تامین بودجه بیمه بیکاری که این روزها مطرح است، تلویحا توسط شریعتمداری رد شده و او گفته است؛ با تأیید رئیس جمهور ۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای حل مشکل بیکاران مستقیم تأمین شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز