وام جدید کرونا اعلام شد + واجدین شرایط

لست سکند

دولت به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده در دوران کرونا وام جدید دیگری را برای کمک به جبران ضرر مشاغل زیان دیده اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر از مهم ترین مشاغل مورد حمایت این دوره تهسیلات حمایتی کرونا کرونا هستند.

کسب‌وکارهای حوزه گردشگری اعم از هتل ها، مهمانپذیرها، مراکز اقامتی سنتی و بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی در دوران شیوع بیماری کرونا عملاً امکان کسب درآمد نداشتند و دچار رکود و تعطیلی شدند.

گروه های واجد شرایط دریافت وام

فعالیت شاغلین حوزه فرهنگ و هنر از جمله ناشرین، کتابفروشان، فعالان واحدهای تولید سمعی و بصری و مراکز فرهنگی نیز تحت تاثیر کرونا آسیب دید. در بحران کرونا فعالیت بسیاری از اماکن و باشگاههای ورزشی، استخرهای سرپوشیده، مجموعه های ورزشی و پارک های آبی نیز دچار آسیب و زیان شد.

راز آسمان پایتخت

برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، در این مرحله از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر و ورزش مورد توجه قرار گرفته و رقمی در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

عیسی منصوری در تشریح جزییات پرداخت تسهیلات کرونایی جدید در کشور گفت: از مجموع تسهیلات درنظر گرفته شده سهم بخش حمل و نقل ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بخش گردشگری و صنایع دستی ۲۰۰۰ میلیارد تومان، بخش فرهنگ و هنر ۱۸۰۰ میلیارد تومان و بخش ورزش ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

ثبت نام متقاضیان

به گفته وی، ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا تنها از طریق سامانه کارا صورت می پذیرد و افراد جهت تکمیل اطلاعات خود باید به این سامانه وارد شوند.

نرخ سود تسهیلات کرونایی ۱۲ درصد و بازپرداخت اقساط ۲۴ ماهه است که برای این منظور متقاضیان باید در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز