وام کرونایی اصناف از 20 خردادماه پرداخت می شود

لست سکند

براساس اظهارات نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف کشور از 20 خردادماه وام اصناف – تسهیلات مربوط به اصناف آسیب دیده از کرونا – پرداخت می شود.

به گزارش کاماپرس، از شیوع کرونا بیش از سه ماه می گذرد و در این مدت بسیاری از اصناف با مشکلات متعددی اقتصادی مواجه شدند در همین راستا دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبارحمایتی اختصاص داد که ۲۵ هزار میلیارد آن مربوط به وام یک میلیون تومانی است و بخشی از 50 هزار میلیارد تومان باقی مانده هم سهم اصناف است.
در این میان و با توجه به آسیب اقتصادی وارده به اصناف و بنگاه های تولیدی، پیش بینی می شود که از 20 خردادماه سالجاری به این اصناف تسهیلات پرداخت شود که در فاز اول پرداخت تسهیلات حمایتی، ۱۳ رسته اصناف وام دریافت می کنند، به گفته ابراهیم درستی، نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف کشور، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، رستوران ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه از جمله این صنوف هستند ضمن اینکه تولیدکنندگان پوشاک بزرگترین ضرر را در این دوران دیده اند.
درستی ادامه می دهد: به تمام کارفرمایانی که از اسفندماه کارگر خود را بیمه و حفظ کرده باشند از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و با تنفس سه ماهه، تسهیلات پرداخت می شود.
گفتنی است، زمان بازپرداخت از مهر امسال و با سود ۱۲ درصد و به مدت ۲ سال خواهد بود.

کسب اجازه برای فعالیت تالارها

به گزارش عصر ایران، نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف کشور همچنین با اشاره به اینکه دنبال کسب اجازه برای فعالیت تالارهاست می گوید: هرکدام از این تالارها حدود ۳۰ کارگر و خدمه دارند و باید بتوانند حقوق آنها را بپردازند.

راز آسمان پایتخت

او اضافه می کند: برای مثال؛ شاید بتوان در وهله اول تدبیری اندیشید که باغ تالارها که دارای فضای روباز هستند با رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌های بهداشتی و با حداقل ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش میهمان، فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز